#0 - Neo - 2020-07-06 15:01
Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało

<brak linka>
<brak linka>
#1 - MarianX - 2020-07-15 18:34
Fajny filmik

ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek?

#2 - Neo - 2020-07-15 21:28
Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50%:

Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya.
Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej

#3 - MarianX - 2020-07-16 20:56
Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz?
#5 - Neo - 2020-07-17 01:00
@
MarianX8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym.
@
retro77Dzięki

#6 - sajmon - 2020-07-18 12:58
do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem
#7 - Neo - 2020-07-18 16:41
Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18, 432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest.