3dfx.pl :: retro computers :: hardware pc :: AWE64 Value - nie da się ładować soundfontów

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - Neo - 2016-11-11 23:23

Hej wszystkim

Dowiedziawszy się dzisiaj rano o możliwości ładowania do RAMu w kartach AWE alternatywnych soudbanków zaraz wygrzebałem na Vogonsie obraz płyty z oryginalnymi sterownikami do mojej karty. Otóż w sterowniku, który jest z Windowsem brakuje aplikacji AWE Control Panel do ładowania soundfontów do pamięci karty.

W teorii wygląda pięknie, w praktyce zaczynają się schody. Może to przez to, że sterownik jest pod Win95, a ja mam 98SE. Control Panel się włącza, rozpoznaje kartę i można ustawić różne style efektów reverb i chorus. Jednak w dalszych zakładkach pokazuje 0KB RAM, a powinno być pół megabajta! W okienku wybierania pliku soundbanku nie pokazują się też żadne pliki, samo drzewo folderów.

Bawił się ktoś tym? Jak skołuję pamięć do SB32, to spróbuję jeszcze z tamtą kartą (przy dobrych wiatrach wykopię coś jutro w fabryce Cool)

Edit
A, jeszcze instalator stwierdził, że nie zainstaluje składnika Wave Synth / WG (a może to było Wave Studio? Na pewno WG w każdym razie), bo wymaga minimum Pentium lub K5-133...

#1 - Neo - 2016-11-16 01:19

Na SB32 z 8 MB pamięci jest dokładnie to samo. AWE Control Panel po prostu nie działa w tym systemie.

Wygląda na to, że pod win98 jedyną opcją jest SoundFont Manager, który automatycznie ładuje pliki sf2 przy odtwarzaniu midów specjalnie pod nie skomponowanych. Ale w ten sposób nie da się podmienić ogólnego banku Sad

Trzeba jednak przyznać, że utwory sf2demo z płyty ze sterownikami brzmią znakomicie.

Skoro już jest takowy, temat było by na miejscu przenieść do działu Sound Cards