3dfx.pl :: 3dfx :: hardware :: wpis do rejestru Opengl 3Dfx

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - Callahan - 2018-01-17 09:29

Hej,
jak powinien wyglądać poprawny wpis do rejestru biblioteki 3Dfx 3dfxVGL.dll w win2k/NT4?

Sterownik V2 nie dodaje mi tego wpisu i zawsze kombinuję żeby wszystko widziało normalnie opengl.

Hkey local machine/software/microsoft/windows NT/currentVersion/OPEGLDRIVERS?
I tu jest Klucz o nazwie DLL z wartością 3dfxVGL.dll?
Czy klucz nazywa się 3dfxVGL z wartością 3dfxVGL.dll? Luknie ktoś?

#1 - Callahan - 2018-02-07 19:27

Inaczej czy Banshee obsługuje OpenGL jak V3?
Nijak nie idzie mi uruchomić czystego opengl...

#2 - MarianX - 2018-02-07 19:48

Nie bawiłem się ale napiszę co wiem. V2 jest jakieś dziwne, taki Q3 śmiga elegancko ale UT pod OGL to katorga. Z kolei banshee/V3 w obu przypadkach działa dobrze

#3 - Callahan - 2018-02-07 20:03

Sprawdzam na GLQuakeu i Q2 i w żaden sposób nie idzie inaczej jak w miniGL...

#4 - Callahan - 2018-02-07 20:04

Everest nie wykrywa GL Renderer jako Banshee tylko Microsoft ble ble-software.

#5 - MarianX - 2018-02-07 20:21

Może o to chodzi że MiniGL dla gier na silnikach quake był OK bo można było ustawić minigl a w starych czasopismach nie było to opisywane na czym śmiga gra. Nawet Voodoo1/rush miał specjalny sterownik pod Q3

#6 - Callahan - 2018-02-08 11:54

Kurde, porypane. Sterownik robi 3dfxogl.dll jako wpis w rejestrze od opengl, ale q3a nie poszło, dopiero skopiowałem 3dfxogl.dll i zmieniłem nazwę na 3dfxvgl.dll i wrzuciłem do system32 bez wpisu w rejestrze i q3a zapiernicza na high w 800x600.
Czyli te same pliki tylko nazwa inna i już działa... Huh

#7 - Callahan - 2018-04-22 00:49

Doszedłem ładu z opengl na 3Dfx w NT 4.0. Wszystko na PR440FX i Banshee; system NT 4.0 sp6a/srp. Ale nie wpadłbym na taki ruch:
<brak linka>
Rozwiązanie okazało się nieskuteczne; biblioteka z sp3 też nie działała z 3Dfx.

Naprowadziło mnie to na drugie rozwiązanie i trop: żeby opengl działało w NT4 z 3Dfx to trzeba zastąpić oryginalne opengl32.dll od M$ w system32 plikiem 3DfxOGL.dll (zmieniając nazwę na opengl32.dll Shocked Shocked Shocked no szok...

EDIT:
Potwierdzam działanie na NT 4.0. Sprawdziłem na sterownikach referencyjnych 1.04 - tutaj była jedyna nieścisłość z GLQuake-działał tylko w glide; Q2 i w OpenGL i w glide bez problemu.
Na sterownikach 1.05 IceMana nie występuje ten bug. Można odpalać Q1 w OGL jak i glide, w Q2 bez problemu, Q3 idzie w OGL bez lipy. Wszystko wykrywa poprawny GL Renderer.
Half-Life działa i w OGL i w Glide Smiley
Na tych sterownikach sprawdziłem: jest jakiś bug z wygaszaczami opengl-są "inne". Natomiast działają jako takie, co nie było możliwe na standardowym opengl32.dll i karcie 3Dfx:Smiley

Problem z opengl był na tyle szeroki, że programy typu everest czy aida zawieszały się na karcie z właściwościami ogl.

EDIT:
Sprawa dotyczy również V1 Shocked zamiana 3dfxogl.dll na opengl32.dll przywraca funkcjonalność opengl na V1 Shocked
Temat do zamknięcia.

#8 - Callahan - 2018-09-23 01:48

Jeśli mieliście kiedyś wrażenie, że jakiś program do OC 3Dfx-ów nic nie zmienia w wydajności to dużej mierze mogliście mieć nie tylko wrażenia, ale całkowitą rację...
V3 overclocker... Program dodaje błędnie wpisy do rejestrów w wartościach dword zamiast string. W rezultacie żadna z komend nie działa wcale.
Sprawdziłem na V3 i NT4.