3dfx.pl :: retro computers :: ogólne :: Wczesne gry pod Direct 3D

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2014-12-08 20:03

Witam, widział ktoś może gdzieś w sieci listę wczesnych gier pod Direct 3D? Chodzi mi o tytuły z lat 1995-1996? Jeśli takiej nigdzie nie ma to czas się zabrać za taką Tongue

#1 - konku - 2014-12-08 23:45

Pierwsza akcelerowana gra z ktÛrą miałem do czynienia to był chyba Hellbender.

#2 - VooDooMan - 2014-12-09 08:19

no to ładnie, mamy pierwszą pozycje Tongue tylko że Hellbender to już 1996 Sad mi się kojarzą jeszcze Terminal Velocity i Fury3 tylko nie jestem pewien czy miały wsparcie pod D3D

#3 - MarianX - 2014-12-09 16:25

Hyperblade też chyba była jedną z pierwszych

#4 - konku - 2014-12-10 02:12

Terminal Velocity nie miało D3D. Do głowy mi jeszcze wpadło FX Fighter i FX Fighter Turbo. Oba miały akceleracje ale jestem pewien tylko tego, że Turbo działał na Virge'u.
Edit:
Okazuje się, ze wsparcie dla Virge miało jednak Terminal Velocity, Descent 2 i Actua Soccer.

Temat będzie rozwojowy...

#5 - VooDooMan - 2014-12-10 08:06

hehe no wiedziałem że nie będzie łatwo... dobra to szukamy PIERWSZEJ z akceleracją Wink ale pod D3D, oki?

#6 - konku - 2014-12-10 13:03

Hmm Był jeszcze Mechwarrior 2 - wrzesień 1996. Miał Direct 3D w wersji Titanium (wydanej jednak dopiero w 1997).† Undecided

Tutaj info o wydaniu przez MS Direct X version 3 - czyli pakietu zawierającego po raz pierwszy Direct 3D (wrzesień 1996)
<brak linka>

#7 - Callahan - 2014-12-10 18:26

Motoracer, ale to też 1997r.

#8 - WhitemanFX - 2014-12-11 00:16

Blood II the Chosen jest pod Direct X z 1998.

Poniżej filmik z DirectX games Wink zaczyna sie od Direct X 1.0.

Ta pierwsza gra to <brak linka>

<brak linka>

Version Release Date (Approximate)
DirectX 1.0 September 30, 1995
DirectX 2.0 1996
DirectX 2.0a June 5, 1996
DirectX 3.0 September 15, 1996
DirectX 3.0a December 1996
DirectX 3.0b December 1996
DirectX 5.0 July 16, 1997
DirectX 5.2 May 5, 1998
DirectX 6.0 August 7, 1998
DirectX 6.1 February 3, 1999
DirectX 6.1a May 5, 1999
DirectX 7.0 September 22, 1999
DirectX 7.0a March 8, 2000
DirectX 7.1 September 14, 2000
DirectX 8.0 November 12, 2000
DirectX 8.0a February 5, 2001
DirectX 8.1 October 25, 2001
DirectX 8.1a 2002
DirectX 8.1b June 25, 2002
DirectX 8.2 - 2002
DirectX 9.0 - December 19, 2002
DirectX 9.0a† -March 26, 2003
DirectX 9.0b -August 13, 2003
DirectX 9.0c -August 4, 2004
DirectX 10 - November 30, 2006
DirectX 11 - October 27, 2009

p.s. znalazłem tez cos takiego

" Early versions

In 1992, Servan Keondjian started a company named RenderMorphics, which developed a 3D graphics API named Reality Lab, which was used in medical imaging and CAD software. Two versions of this API were released. Microsoft bought RenderMorphics in February 1995, bringing Keondjian on board to implement a 3D graphics engine for Windows 95. This resulted in the first version of Direct3D that shipped in DirectX 2.0 and DirectX 3.0.

Direct3D initially implemented "retained mode" and "immediate mode" 3D APIs. The retained mode was a COM-based scene graph API that attained little adoption. Game developers clamored for more direct control of the hardware's activities than the Direct3D retained mode could provide. Only two games that sold a significant volume, Lego Island and Lego Rock Raiders, were based on the Direct3D retained mode, so Microsoft did not update the retained mode after DirectX 3.0."

Więc może Lego Island and Lego Rock Raiders to pierwsze uzycie Direct3d??

#9 - Varus - 2014-12-11 21:24

Tutaj widzimy jak spowalnia rozwÛj technologiczny.

1995-1997 - 3 lata: 7 zmian w API DirectX od wersji 1.0 - 5.0
1998-2000 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 5.2 - 8.0
2001-2003 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 8.0a - 9.0b

od roku 2004 wychodzi jedna zmiana/aktualizacja na kilka lat.

Widocznie jesteśmy już na granicy możliwości technologicznych, zresztą kolejne wersje nie zaskakują już tak bardzo jak kiedyś.

#10 - Callahan - 2014-12-11 21:27

Też mi się to rzuciło w oczy. Bardzo intrygujace.

#11 - konku - 2014-12-12 00:44

Nie mogą dokonywać szokujących zmian bo by zabili tym swojego Xboxa† †Angry

#12 - WhitemanFX - 2014-12-12 14:50

Mantle to jest to! Smiley DirectX też pewnie bedzie szedł tą drogą.

#13 - konku - 2014-12-13 13:07

A ja od zawsze w obozie OpenGL... Wink

#14 - MarianX - 2014-12-13 19:37

A ja dzięki mojemu S3 przez długie lata znałem tylko software Tongue

Polecam sprawdzić grę hyperblade, wydaj mi się że jest jedną z pierwszych wykorzystujących direct3d podobne do tego jakie znamy

#15 - VooDooMan - 2014-12-28 12:47

Szukam dalej...
Idąc tropem gier pod Direct X3.0 znalazłem coś takiego:
<brak linka>
Tutaj filmik gry:
<brak linka>
ale nie jestem pewien czy wykorzystuje D3D

Co do pierwszego FPS'a pod D3D to chyba dopiero Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II albo Star Wars: Shadow of the Empire z 1997 roku... Sad Wszystkie gry na Build Engine odpadają ale znalazłem coś takiego z 1996 roku: <brak linka> - Wygląda na 2, 5D więc pewnie akceleracji też nie ma...
Myślę że trzeba by sprawdzić jeszcze takie FPS'y jak: Lifeforce Tenka (1997), Chasm the Rift (1997) kt

#16 - konku - 2015-01-05 21:07

Ani Lifeforce Tenka, ani Chasm the Rift nie miały akceleracji. Shadow of the Empire było chyba wcześniej - pamiętam jak się jarałem tym tytułem na N64 a potem kombinowałem by go zdobyć na PC.

Chyba uprę się przy tym swoim, że pierwszym akcelerowanym w D3D tytułem był Hellbender.