3dfx.pl :: 3dfx :: software :: Problem z Voodoo 2 SLI w Quake III Arena

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2012-07-09 00:10

Witam, mam taki problem. Połączyłem 2 Voodoo2 8 MB różnych producentów poprzez własnoręcznie zrobiony kabelek i wszystko niby działa tylko że w Quake 3 dzieją się dziwne rzeczy... Na początku myślałem że może kabelek gdzieś nie łączy czy coś ale w Half-Life wszystko śmiga bez problemu w 1024 na 768. Nie mogłem zrobić screena z tego co się dzieje w Quake'u ale wygląda tak jakby kolory tekstur się mieszały/znikały.
Próbowałem na Win 98 i XP i z różnymi sterownikami - wszędzie to samo.
Miał ktoś kiedyś podobny problem? W czym może być przyczyna? w kablu czy w niesparowanych kartach?
Pozdrawiam Smiley

#1 - konku - 2012-07-09 00:15

Radzę sprawdzić czy dzieje sie tak tylko w open gl. Może wynikać to z różnic w akceleratorach, choć nie powinno. Wrzucaj screena. Próbowałeś każdego z osobna uruchamiać?
Jaka kartę masz jako 2D? linethrough Aha.

#2 - VooDooMan - 2012-07-09 00:19

Każdy z osobna bez problemu też śmiga, w końcu w SLI też działają w innych grach tylko w Quake'u 3 świrują ;/ Dodam tylko że jako główną kartę użyłem Intel i740 8 MB AGP. Może to jakiś konflikt z nią?

#3 - Varus - 2012-07-09 00:23

Witam,
karta 2D nie ma tu nic do rzeczy. Obstawiam różnicę w kartach Voodoo lub problem z płytą główną.
Przetestuj na różnych slotach PCI.

Pozdrawiam

#4 - konku - 2012-07-09 00:25

A jaka rozdzielczość Quake'a, że zapytam?

#5 - VooDooMan - 2012-07-09 00:39

Jeśli chodzi o rozdzielczość to próbowałem w 800 na 600 i 1024x768 i wszędzie to samo w SLI.
Płyta główna to jakiś Chaintech pod Pentium 2/Celeron z chipsetem Intel 440LX.

Dziwi mnie tylko dlaczego problem pojawia się tylko w tej grze, choć jak na razie to chyba z 5 testowałem. Więc dla czego płyta główna miała by tutaj powodować błędy?
Nie wiem też dokładnie jacy to producenci ale widzę że mają inne ramy.

Jest opcja że w jakimś miejscu kabelek SLI nie łączy, szczerze mówiąc jak go robiłem to nie wierzyłem że zadziała Cheesy, bawił się ktoś z was w coś takiego? Gdzieś tam kiedyś czytałem że niby za długi nie może być, mój ma 8 cm, ile ma oryginalny? Sprawdziłbym go na innych kartach voodoo ale nie posiadam ich na miejscu, wtedy bym wykluczył wadę kabelka.

Jutro będę zalecał się do waszych sugestii jak wrócę z pracy, zobaczymy czy coś się naprawi Smiley

#6 - konku - 2012-07-09 00:45

Skoro w 800x600 jest tak samo to chyba nie brak pamięci na tekstury (8-megowe voodoo ma sztywne 4 mb na framebuffer i 4 na tekstury). Może problem tkwi w sterowniku OpenGL/miniGL? Ile innych gier pod OpenGL przetestowałeś? No i wreszcie ustawienia samej gry też moga być istotne.

#7 - VooDooMan - 2012-07-09 00:46

W necie znalazłem podobny problem tylko że za bardzo się tam nie rozpisali... <brak linka> Z tym że ja mam problem nawet w 800x600 jak jest SLI włączone.

#8 - Varus - 2012-07-09 00:47

Witam,
gdyby kabel SLI był uszkodzony to by w ogóle SLI nie działało, lub miałbyś problem na wszystkich tytułach. Pamięci też nie mają nic do rzeczy. I tak pracują z jednakową prędkością - wszystkim sterują w V2 sterowniki! . Ale jeśli na różnych sterach (pod warunkiem poprawnego odinstalowywania starych) ciągle jest to samo to albo płyta jest winna, lub któraś karta.
Paradoksalne jest to, że równie dobrze może być coś w systemie (tak to już bywa z win9x) i pomoże zwykła reinstalka.

Zabawy trochę jest, żeby rozwiązać retro-problem.

Życze wytrwałości.

Powodzenia.

#9 - konku - 2012-07-09 00:50

<brak linka>
No i trzeba eksperymentować.

#10 - VooDooMan - 2012-07-09 00:50

W sumie tylko Half-Life na OpenGL a tak po za tym Star Wars Racer i Tank Racer ale to nie wiem na czym leci. Jutro spróbuje Unreal'a odpalić i jeszcze jakieś inne gierki. Pozdro

#11 - konku - 2012-07-09 00:57

Ja bym spróbował np z sterownikami MesaFX.

#12 - VooDooMan - 2012-07-10 16:14

Problem rozwiązany... Przełożyłem karty w slotach i pomogło. Okazało się że jedna z kart była 12 megowa... i była wsadzona jako pierwsza, teraz jest 8mka jako pierwsza i wszystko gra...

#13 - konku - 2012-07-10 17:47

Czyli jednak brakowało pamięci (tej drugiej karcie). Ciekawy problem. Fajnie, ze się wyjaśnił.

#14 - VooDooMan - 2012-07-10 22:56

Na to wychodzi Smiley w sumie sam sobie ten problem stworzyłem z pośpiechu i chęci zbudowania własnego SLI Cheesy Wniosek z tej lekcji taki że nie ma co łączyć kart 8 i 12 megowych. Pozdro.