3dfx.pl :: 3dfx :: software :: Problem: Voodoo 1 6MB na Quake 2 i roz. 800x600

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2015-02-11 21:16

Witam, tak jak w temacie... cały dzień straciłem i nic ; (Chciałem zrobić porÛwnania rÛżnych kart w wyższych rozdzielczościach i nie mogę za cholerkę ustawić rozdzielczość: 800x600 w Quake 2 Sad Proszę pomocy zanim powyrywam sobie resztę włosÛw z głowy...

Instalowałem już rÛżne stery... zamieniałem DLLki... i nic...

Na pewno się da bo tutaj koleś odpalił:
<brak linka>

jakieś sugestie, coś w konfigu Quake 2 trzeba zmienić?

Inne aplikacje odpalają w rozdzielczości 800x600 (jakieś DEMO glide'a odpaliłem tylko)

#1 - Callahan - 2015-02-11 21:53

Weźże tego q2 bez tego moda może sprÛbuj?

#2 - VooDooMan - 2015-02-11 22:25

prÛbowałem na q2demo wszystko - to samo. dodam tylko że wczesniej miałem 4mego wego V1 od orchida - zamieniłem tylko i stery jeszcze raz wgrałem. czyżby to był problem?

#3 - WhitemanFX - 2015-02-12 16:25

Na v1 800x600 ciekawa sprawa.

#4 - Varus - 2015-02-12 23:20

Jesteś pewny 800x600 na 6MB? † A nie potrzeba 8MB?

#5 - VooDooMan - 2015-02-13 07:48

No właśnie do wczoraj byłem pewny... ale okazuje się że przez cały czasy byłem w błędzie... mÛj dotychczasowy tok myślenia był prosty:
- V1 4 MB = MAX roz. 640x480
- V1 6 MB = MAX roz. 800x600
I myślałem że tak JEST ZAWSZE...

Okazuje się jednak że aby można było wyświetlić obraz w rozdzielczości 800x600 Voodoo potrzebuje 4 MB na obwÛd ramki... Tradycyjne 4 MB V1 ma 2 MB na obwÛd i 2 MB na tekstury... Myślałem że KAŻDE V1 z 6 MB = 4MB Ramka, 2 MB Tekstury ale zdaje się że jest na odwrÛt...

W przypadku V1 z 8 MB sprawa jest jasna = 4 MB Ramka, 4 MB Tekstury?

i teraz moje pytanie: Czy inne karty V1 6MB mają taki sam podział? underline

Patrząc na ten filmik na youtubie wychodzi że karta od inno ma 4 MB na frame-buffer (albo koleś coś tam ściemnia)

Voodoo 1 z 6MB:
- MiroMedia MiroHiscore 3D
- Canopus Pure3D
- Innovision Mighty FX6
- ViewTOP VulcanG

Voodoo 1 z 8 MB:
- Skywell Magic 3D PLUS
- VillageTronic MacMagic
- VillageTronic 3D Overdrive
- Quantum3D Obsidian 50-4220
- Quantum3D Obsidian SB100-4400

#6 - Varus - 2015-02-14 12:54

Czytałem Twoje posty na ten temat na Vogons, chyba wszystko już masz wyjaśnione. Nawiązując do tematu, pobaw się trochę w rejestrze. Znalazłem taki cytat w necie:

"Voodoo potrafił pracować w rozdzielczościach 640x480 (przy 120 Hz) oraz 800x600 (po modyfikacjach w rejestrze; w wersji 6 MB)"

Powodzenia, daj znać czy to odpaliłeś.

#7 - VooDooMan - 2015-02-17 15:22

Na tą chwilę odpuszczam temat z braku czasu Wink Napisałem też na Forum Falconfly, Thandor zgłosił się żeby sprawdzić czy MightyFX6 mam 4 MB na bufor. Zrobi to za jakiś czas dopiero... Jeśli się okaże że nie to rzeczywiście zostaje tylko grzebać w rejestrze, albo koleś co zrobił ten filmik jakiś wałek kręci Tongue

#8 - Callahan - 2015-02-18 18:59

A nie masz dokumentacji chipÛw?

#9 - MarianX - 2015-03-06 18:24

Siema, może to będzie pomocne

<brak linka>

#10 - VooDooMan - 2015-03-06 22:24

Dzięki Smiley dobrze wiedzieć że można zrobić takiego moda Wink Ale w dalszym ciągu nie wiem czy istnieją 6 mb karty ktÛrych nie trzba modować żeby można było grać w 800x600...

#11 - Varus - 2015-03-15 14:34

I co udało Ci się coś dowiedzieć więcej w tej sprawie?

#12 - VooDooMan - 2015-03-16 10:38

Przyznam Ci szczerze że cały czas czekam aż Thandor sprawdzi swoją kartę... i się nie mogę doczekać Tongue