3dfx.pl :: retro computers :: benchmarki/testy :: S3 Savage 4 EXTREME vs. S3 Savage 20000

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2014-10-14 15:27

Zastanawialiście się kiedyś czy Savage 2000 jest szybszy od Savage 4 Extreme?
Ja postanowiłem to przetestować Cheesy

Platforma testowa:
- Abit ST6
- Pentium 3 1400 MHz (Tualatin 512)
- 512MB RAM
- Windows ME

Testowane karty:
- Savage 4 EXTREME 32MB AGP (Diamond Stealth III S540 XTRM)
- Savage 2000 32 MB AGP (Diamond Viper II Z200)

<brak linka>

Soft testujący:
-3D Mark 99
-3D Mark 2000
-3D Mark 2001se
-Quake 2 16 bit
-Quake 3 32 bit maks detale

Taka ciekawostka: żeby karty działały w trybie AGP 4X należy umieścić wszystkie 3 zworki na karcie. i nie polecam oryginalnych sterowników od Diamond'a...

Info domyślne:
<brak linka>

Muszę przyznać, że obydwie karty się bardzo dobrze podkręcają:
<brak linka>

Oryginalne taktowania mojego Savage 2000:
GPU - 125 MHz
RAM - 143 MHz

Udało mi się spokojnie podkręcić do:
- 152 MHz dla GPU
- 172 MHz dla RAM
Przy takich taktach karta wciąż była stabilna i żadnych artefaktów Wink

Domyślne takty dla mojego Savage 4 EXTREME:
GPU - 160 MHz
RAM - 155 MHz

Podkręciłem go do granic możliwości osiągając:
- 185 MHz GPU
- 180 MHz RAM
2 megaherce więcej i karta już się zawiesze Tongue

Przyjdźmy do konkretów Wink Oto Rezultaty w 3d markach:
<brak linka>

Widzimy, że Savage 2000 jest szybszy w 3D Mark 99 i 2000 przy domyślnych taktach. Trochę gorzej wypada w 3D Mark 2001SE, ale myślę, że to ze względu na procesor. Zakładam, że jeśli testy robiłbym na wolniejszym procku to wyniki byłyby lepsze dla Savage 2000.
Co się zmienia, kiedy podkręcimy karty? Nadal Savage 2000 jest lepszy w 3D MARK 99 i 2000 ale wolniejszy w 2001se, ale tym razem różnica jest mniejsza.

Przejdźmy teraz do Quake 2:
<brak linka>

Tym razem Savage 2000 to zwycięzca w każdym przypadku;) Widać, że nawet wtedy, gdy Savage 4 jest podkręcony to i tak jest wolniejszy niż Savage 2000 na prędkościach domyślnych. Test przeprowadzono w trybie 16 bitowym.

I wreszcie Quake 3 Arena:
<brak linka>

Tutaj sytuacja nie jest tak prosta. Na początku widzimy, że Savage 4 jest szybszy w domyślnych prędkością w porównaniu do domyślnych Savage 2000, ale gdy Savage 2000 jest podkręcony to daje lepiej niż podkręcony Savage 4: D gra jest jeszcze w pełni grywalna w wyższych rozdzielczością z maksymalnymi ustawieniami zarówno w przypdaku Savage 4 i Savage 2000 kiedy są podkręcone.

Podsumowując: Obie karty mają podobną wydajność, w jednej aplikacji Savage 2000 sprawdzi się lepiej a w innej Savage 4 EXTREME prowadzi. Obie karty się super kręcą.
Dzięki za uwagę, mam nadzieję, że się podobało;)

#1 - Callahan - 2014-10-14 16:41

Ładnie żeś to ujął!
Savage2k ma dwa razy szerszą szynę pamięci Wink

#2 - VooDooMan - 2014-10-14 17:37

No własnie, i dlatego liczyłem na lepsze wyniki Tongue

#3 - MarianX - 2014-10-14 18:31

Taki savage4 nawet xtreme moze konkurowac najwyżej z tnt2 m64, natomiast savage 2000 niekiedy dorównywał pierwszemu geforce sdr. A moze sprawdz inne stery?

#4 - VooDooMan - 2014-10-14 20:57

No może i tak jest ale na słabszym procku... Mogę powtórzyć testy w przyszłości, ale z odpaleniem tej karty jest trochę zabawy Tongue Trzymałem się pierwszych które "działały" Wink
A Ty Marian testowałeś te karty że wysuwasz takie tezy?

#5 - MarianX - 2014-10-15 11:30

Testowałem tylko savage 4 w różnych wersjach, ale szału nie robiło wydajnością i w shogo miałem jakieś problemy z obrazem. M64 miałem ka krótko parę miechów temu na niemal identycznych taktach mogłem zagrać bez stresu.

savage 2000 to ja nawet w ręku nie miałem Tongue ale sugerowałem się testami z internetu i gazet

a może chciałbyś przehandlować karty? Smiley

#6 - VooDooMan - 2014-10-15 14:31

Hehe, mam parę kart do wymiany Tongue Zależy co Ciebie interesuje - napisz na PM Smiley

#7 - VooDooMan - 2018-05-09 23:27

Właśnie testowałem Savage 2000 z 64 MB od ManLi. Wyniki w 3D markach w załączniku. Nie jest tak źle Wink w OpenGL lepiej wypada a już najlepiej w S3 Metal ;P ale o tym później.

#8 - Neo - 2018-05-10 06:53

Bardzo chciałabym zobaczyć te wyniki, ale obrazków nie ma Sad

#9 - MarianX - 2018-05-10 08:13

CheesyCheesy Czekam na obrazki

#10 - Neo - 2018-05-10 09:40

Fill rate się bardzo nie zgadza jak na 2 potoki. W 99 i 2000 jest tak samo? Coś tam musi być pochrzanione. Savage 2000 powinien być przynajmniej o 100% szybszy od czwórki.

#11 - VooDooMan - 2018-05-17 15:08

Taka ciekawostka jeszcze: wyniki w UT w różnych API, najlepiej wypada S3Metal, grywalność przy 32 bitach w rozdzielczości 1024 na 768 pixeli i bardzo ładnie to wygląda Smiley

Teraz chciałbym to porównać z GLIDE na V5 i PowerSGL na Neon250 Cheesy

#12 - Neo - 2018-05-17 16:10

Ciągle za wolno. Wygląda, jakby ten Twój 2000 miał zablokowany jeden potok. Mój Savage 4 tyle wyciąga w 16 bitach, tu tylko widać zysk z szerokiej szyny pamięci.

#13 - VooDooMan - 2018-05-17 21:12

Może to kwestia sterowników? Ten model też jest troche wolniejszy niż zwykły savage 2000... czyli zegary ma o wiele słabsze od takiego Savage4 EXTREME Wink no i AGP było 2x ale to chyba nie ma znaczenia Tongue No cóż, nie miałem w planach testować tej karty tak dogłębnie Tongue cud, że i tak ten test wykonałem Cheesy może nowy właściciel się ujawni i przetestuje tą kartę jak trzeba Grin

#14 - Neo - 2018-05-18 00:40

Ja bym ją bardzo chętnie dokładnie przetestował Grin Ale za Skrzynkę Robinsona pewnie nie oddasz, a nic ciekawszego nie mam do zaoferowania.

#15 - VooDooMan - 2018-05-18 09:05

Ta już poszła do Konku, jeszcze Marian jest w kolejce po taką, nie widziałem że też takiej szukasz Tongue Ostatnio widziałem jakiegoś Vipera Z II na sprzedaż gdzieś w sklepie internetowym, poszukam linka i zobaczysz czy Ci cena odpowiada Wink

Tutaj takie por

#16 - MarianX - 2018-10-29 11:03

@VooDooMan
Masz może screeny z testami z pierwszego posta? Smiley

#17 - VooDooMan - 2018-10-29 11:43

Oczywiście Grin jak się tylko do nich dokopie to wstawie na nowo Cheesy

#18 - kaiser77_1982 - 2018-10-29 11:54

Hello!!! Those cards are interesting. They could save to S3:/

If we talk about Metal API, Do you know a list of games compatible with Metal API? And info about Metal API? I didn't see info of Metal API in internet (or Vogons).

#19 - MarianX - 2018-10-29 12:20

Super, będę wdzięczny xD. Będę miał też sprawę o mały teścik jakiegoś s2000 Smiley Masz wszystkie które fotografowałeś na stole? Smiley

#20 - Neo - 2018-10-29 12:56

kaiser77_1982 wrote on 29. Oct 2018 at 11:54:
If we talk about Metal API, Do you know a list of games compatible with Metal API? And info about Metal API? I didn't see info of Metal API in internet (or Vogons).
Unreal Tournament (1999) and other titles based on the first Unreal Engine. Some may be not compatible or require patching/modding - I tried Deus Ex once and it didn't work out of the box, but I didn't investigate further.

#21 - MarianX - 2018-10-29 15:29

kaiser77_1982 wrote on 29. Oct 2018 at 11:54:
If we talk about Metal API, Do you know a list of games compatible with Metal API? And info about Metal API? I didn't see info of Metal API in internet (or Vogons).

I think You can find some info in this thread Smiley
<brak linka>

#22 - VooDooMan - 2018-10-30 11:57

MarianX wrote on 29. Oct 2018 at 12:20:
Będę miał też sprawę o mały teścik jakiegoś s2000 Smiley Masz wszystkie które fotografowałeś na stole? Smiley

Marian, jednak jedną twoją prośbę będe mógł spełnić już teraz bo miałem coś na backupie: Spakowane testy wszystkich 3 Savegach z przed paru lat, pierwsze 3 3D marki ogarnięte Smiley

<brak linka>

przy okazji, ktoś ostatnio nagrał nawet piosenkę o tych kartach Shocked Cheesy LOL
<brak linka>

@Neo, może ci się spodoba, takie moje ostatnie odkrycie:p

#23 - kaiser77_1982 - 2018-10-30 12:07

Neo wrote on 29. Oct 2018 at 12:56:
Unreal Tournament (1999) and other titles based on the first Unreal Engine. Some may be not compatible or require patching/modding - I tried Deus Ex once and it didn't work out of the box, but I didn't investigate further.

Deus Ex (Original) is a bit stupid game. When I played in my 1060 with Steam, I had to play with the options becuase I have problemas with textures and colors.

@MarianX

Interesting link, we have no list but we can get more info about API... I will see at home with pacience. Thanks Cheesy

#24 - Neo - 2018-10-30 12:47

kaiser77_1982 wrote on 30. Oct 2018 at 12:07:
Deus Ex (Original) is a bit stupid game. When I played in my 1060 with Steam, I had to play with the options becuase I have problemas with textures and colors.
Deus Ex is a great game! But like anything using Unreal Engine 1 you need to know a few things:

-forget Direct3D, it's slow and buggy (yes, wrong contrast and gamma)
-OpenGL is much faster, but few cards have compatibility problems
-Glide is heaven
-S3 MeTaL rules when it's properly supported

@ VooDooMan dobre!

#25 - VooDooMan - 2018-10-31 09:30

Pierwszy post zaktualizowany, a tutaj przesyłam wszystkie do pobrania spakowane rarem, można zobaczyć wyniki częstkowe:
<brak linka>

#26 - MarianX - 2018-11-01 19:07

Podrzucam parę słów od siebie o savage 2000. Jak Neo słusznie zauważył nie zgadzał się fillrate, jakby karta leciała tylko na jednym potoku. Do testów wybrałem najnowszą wersję od S3 w wersji 9.51.17 (drugi słupek). Wynik jest kiepski a fillrate taki jak u szybszego savage4. Udało mi się znaleźć w necie jakiś teścik z 3dm99 do porównania i tam wszystko było jak złoto Smiley Chciałem sprawdzić wcześniejsze wersje sterowników ale po małych problemach weszły dopiero 9.51.03 od diamonda. Bingo! Grin Wynik końcowy jest gorszy ale fillrate już nie Smiley W tym teście nie chodziło mi o bicie rekordów ale tylko o odpalenie drugiego potoku więc możemy opić sukces Grin

Wnioski z zabawy:
1. Warto sprawdzić sterowniki by nie dusić wydajności, ale z drugiej strony to jakby inna karta Wink
2. Sterowniki via 4.56 poprawiły wydajność w bump mapping emboss 3pass w stosunku do 4.43
3. Sterowniki S3 bardzo różnią się od tych diamonda co widać w tabelce. Dlaczego dwa testy BME nie poszły na sterach S3?
4. Savage 2000 to niezły zap...acz ale wymaga zabawy Tongue

#27 - Neo - 2018-11-01 20:28

MarianX wrote on 01. Nov 2018 at 19:07:
Dlaczego dwa testy BME nie poszły na sterach S3?
Bo wymagają sprzętowego multiteksturingu, a na tych sterach S3 jest zablokowany.

#28 - MarianX - 2018-11-01 20:52

Tak myślałem Smiley Wydaje mi się że stery S3 numerek albo dwa starsze będą ok ale już tego nie sprawdzę bo wyłożył mi się windows i zapomniałem gdzie włożyłem jakiś napęd Tongue Poszukam jeszcze modowanych driverów do wszystkich kart savage Smiley

#29 - Neo - 2018-11-01 20:55

Też trochę wysoką rozdzielczość ustawiłeś w tych testach. W 1024x768 może te stery Diamonda były by nieco szybsze - podejrzewam tu walkę o przepustowość pamięci. 2 potoki zasysały częściej niż jeden i stąd może przy pojedyńczym ogólny wynik był szybszy na jednym w tej rozdziałce Huh

Edit: Chociaż to 16 bit, więc raczej nie. Potrzeba więcej testuff!!

#30 - MarianX - 2018-11-01 21:26

Do porównania mam jeszcze testy w 640x480. Zaraz postaram się wrzucić. Zapomniałem dodać że testy robiłem przy ustawieniach jak na obrazku. Po instalacji sterowników można było włączyć AGPx2 i sideband addresing ale bez efektów. Fast write było wyłączone w biosie, wydaje mi się że karta to obsługuje.

Machina testowa:
C1000/256/100
512 MB ram
Via4in1 4.56
Win98 SE

#31 - MarianX - 2018-11-01 22:41

Dorzucam jeszcze porównanie sterowników w 640x480.

Neo wrote on 01. Nov 2018 at 20:55:
Potrzeba więcej testuff!!
Chyba trzeba będzie uśmiechnąć się do VooDooMana Wink

#32 - Neo - 2018-11-01 22:53

O k√®#@, miałem rację Cheesy

#33 - MarianX - 2018-11-01 22:59

Wyjaśnij o co chodzi Smiley

#34 - Neo - 2018-11-01 23:24

No że w niższej rozdzielczości sterowniki diamentowe deklasują te ostatnie blokujące multiteksturing. Tak jak pisałem w poprzednim poście, zapewne wynika to ze znacznie wyższego użycia przepustowości przez bufor ramki w 1280x1024 - kiedy obie jednostki teksturują, 2 razy więcej danych jest pobierane z pamięci w każdym przebiegu i bufor ramki zostaje opóźniony.

#35 - MarianX - 2018-11-01 23:45

Jakaś konkretna wartość mówi o tym czy bierzesz pod uwagę wynik ogólny? Je te testy robiłem praktycznie z językiem na brodzie i trochę na pałę Smiley Jest też spory odstęp czasowy pomiędzy wersjami driverów a o resztę można obwiniać płytę z chipsetem VIA Smiley

#36 - Neo - 2018-11-02 07:59

Wszystkie wyniki. Dobrze by było tu zbadać więcej różnych sterów, jakieś oficjalne S3, które nie blokują potoku.

#37 - MarianX - 2018-11-02 09:49

Temat posuwa się do przodu. Znalazłem źródełko z tonami sterowników do wszelkich savage, większość linków pewnie nie działa ale coś powinno dać się zassać Smiley Ewentualnie spis sterowników będzie Wink

#38 - VooDooMan - 2018-11-02 11:09

Nie mogę się teraz udzielić w temacie bo nie mam dostępu do retro do niedzieli ale robiłem sporo testów różnych sterowników od savage 2000 żeby zobaczyć, które są najszybsze w UT. Muszę tylko opublikować wyniki.

#39 - zyga64 - 2018-11-02 12:26

jakby ktoś był zainteresowany, to udostępniam drivery do Savage4 i 2000, które zgromadziłem na dysku w czasach gdy były to moje jedyne karty. Najpierw Creative 3D Blaster Savage 4, a później Diamond Viper II Z200...

<brak linka>

#40 - MarianX - 2018-11-02 13:09

Ooo i to jest coś! Dzięki Smiley Jestem pewien że większość modowanych driverów jest już niedostępna lub ciężko ogarnąć. Na tej mojej stronce część linków jest martwa. Super sprawa Grin

#41 - VooDooMan - 2018-11-07 22:43

Nie mogę się doszukać mojego porównia wydajnośc S3 Savage 2000 na różnych sterach, ale za to znalazłem (niedokończony) test Z UT z różnymi API na 2 róznych kartach.

Wniosek S3 Metal najlepszy Grin

#42 - Neo - 2018-11-08 08:33

To nie nowość Wink Za to ładnie jest tu ukazane jak zryte jest w UT D3D, że nawet w software idzie szybciej Grin

#43 - MarianX - 2018-11-08 10:09

Sądziłem że to s2000 ma zryte stery D3D Smiley Historia jak w przypadku Virge, soft szybszy niż akceleracja Wink Nie pamiętam jak to było w przypadku s4 ale w wersji 8MB PCI ewidentnie D3D to kupa w UT

#44 - Neo - 2018-11-08 13:10

D3D w UT to kupa na każdej karcie poniżej Gf2 GTS/Ti. Na MXach się tnie.

#45 - udam_u - 2018-11-08 15:01

Czy są jakieś sterowniki, na których T&L jest aktywny w Savage 2000?

#46 - Neo - 2018-11-08 15:12

Wikipedia mówi, że są jakieś Diamonda, ale się wtedy geometria psuje i brakuje tekstur

#47 - zyga64 - 2018-11-08 22:50

Neo wrote on 08. Nov 2018 at 15:12:
Wikipedia mówi, że są jakieś Diamonda, ale się wtedy geometria psuje i brakuje tekstur

ZTCP włączyć T&L można wpisem w rejestrze. Savage twaker też powinien potrafić to zrobić. Po sprawdzeniu że się da i przekonaniu jak to wygląda (w 3D Mark brakowało tekstur), wróciłem do poprzednich ustawień. Pamiętam z tamtych czasów że mój Diamond Viper II Z200 miał rewelacyjną jakość obrazu (na monitorze CRT), chyba najlepszą z kart jakie do tej pory miałem.

Jakby ktoś był ciekawy wyników Savage na tle innych kart w 3d Mark 2000 i 2001 na moim ówczesnym sprzęcie (Celeron 1300, i815ep). Zachowało się w pliku tekstowym (lata ~ 2002-2004)

3dmark 2000 - Celeron 1.3Ghz
ATI RADEON 7000 VE 64MB (drivery wbudowane w XP), win xp, default test - 2526
ATI RADEON 7000 VE 64MB (drivery Catalyst 3.6), win 2000, default test - 2418
Savage 4 16MB SDRAM (Phirax Savage4 0.9.77-W2K - Beta 1 (FIXED), win2000), default - 1025
ASUS V6800, GeForce 256 32MB DDR SGRAM, SBA enabled (detonatory Asusa 29.80, windows 2000), default test - 5641
Geforce 2mx 400 (64bit), 64 MB SDRAM (detonatory 23.11, windows 2000) - default test - 3449
Nvidia Vanta 16MB SDRAM (memory clock 125@133) (Detonatory 41.09, windows 2000) - default - 1929
Nvidia Vanta 16MB SDRAM (Detonatory 6.50, windows 98SE) - default - 1890
Geforce 2mx 400 (128bit), 64 MB SDRAM (detonatory 41.09, windows 2000) - default test - 4762
Intel 740 AGP 8MB SGRAM, (Drivery intela v4.0, Windows98SE) - default test - 724
Sis 305 16MB SDRAM, (drivery 4.13.01.1150, Windows98SE) - default test - 735
Diamond Viper II Z200 32MB SDRAM (sterowniki Diamonda 5.12.1.0, Windows 2000) - default test - 1524
Diamond Viper II Z200 32MB SDRAM (sterowniki S3 4.12.01.9020-9.51.17, Windows 98SE) - default test - 2767

Matrox Millenium G400 16MB SGRAM (sterowniki 5.86.032, windows 2000) - 2910
Hercules 3D Prophet 4500 - KYRO2 64MB (sterowniki 2.01.21.0007, Windows 2000) - default test - 4975
Hercules 3D Prophet 4500 - KYRO2 64MB (celeron 1620, FSB 125) (sterowniki 2.01.21.0007, Windows 2000) - default test - 5690
Hercules 3D Prophet Radeon 9100 - (sterowniki oryginalne, Windows 2000) - default test - 6579

3d mark 2001 (DirectX 9.0, Celeron 1.3Ghz, 256MB SDRAM)
MSI 8809 GeForce 256 32MB SDRAM (detonatory 40.72, Windows XP), default test - 2432
ATI RADEON 7000 VE 64MB (drivery wbudowane w XP), default test - 1257
ATI RADEON 7000 VE 64MB (drivery Catalyst 3.6, win 2000), default test - 1294
ASUS V6800, GeForce 256 32MB DDR SGRAM, SBA disabled (detonatory Asusa 44.03, windows 2000), default test 2989
Gainward Geforce FX5600, 128DDR (detonatory 43.45, windows 2000) - default test - 5964
Geforce 2mx 400 (64bit), 64 MB SDRAM (detonatory 43.45, windows 2000) - default test - 1581
Matrox Millenium G400 16MB SGRAM (sterowniki 5.86.032, windows 2000) - 972
Diamond Viper II Z200 32MB SDRAM (sterowniki S3 4.12.01.9020-9.51.17, Windows 98SE) - default test - 722
Diamond Viper II Z200 32MB SDRAM (sterowniki JGC Tweaked 3.30 Windows 98SE) - default test - 1111

Hercules 3D Prophet 4500 - KYRO2 64MB (sterowniki 2.01.21.0007, Windows 2000) - default test - 1882
Hercules 3D Prophet 4500 - KYRO2 64MB (sterowniki 2.00.20.0516, Windows 98SE) - default test - 2040
Hercules 3D Prophet 4500 - KYRO2 64MB (celeron 1620, FSB 125) (sterowniki 2.00.20.0516, Windows 98SE) - default test - 2306

To był mój głowny komputer wtedy, zmieniałem tylko karty graficzne...

#48 - Neo - 2018-11-09 08:17

@ zyga64
Smiley Smiley
Super zestawienie! Na pewno będę wiele razy spoglądał męcząc platformę Slot A, jak ją w końcu zbuduję.

#49 - VooDooMan - 2018-11-09 08:38

Dobra robota Zyga!

Imponujący jest wynik w 3D MARK2001 na sterownikach "JGC Tweaked 3.30 Windows 98SE". One też są w tej twojej paczce do ściągnięcia? Które to?

#50 - zyga64 - 2018-11-09 09:40

VooDooMan wrote on 09. Nov 2018 at 08:38:
Dobra robota Zyga!

Imponujący jest wynik w 3D MARK2001 na sterownikach "JGC Tweaked 3.30 Windows 98SE". One też są w tej twojej paczce do ściągnięcia? Które to?


Wygląda na to że to mogą być te:
<brak linka>

Żeby się właśnie nie okazało że to było po włączeniu T&L Wink Niestety nie pamiętam...

#51 - VooDooMan - 2018-11-09 09:55

Dzięki wielkie! już zasysam wszystko Cheesy Będzie fajna zabawa Wink

#52 - MarianX - 2018-11-09 10:47

Z tego co pamiątam w Powerstrip3 jest możliwość włączenia/wyłączenia T&L ale chyba tylko dla Direct3D. Sterowniki diamonda samo w sobie powodują przekłamania, wrzucałem screen z 3dm99 z testu Race w którym samolotu niemal nie widać natomiast w FPS były lepsze kwiatki Grin

#53 - MarianX - 2018-11-09 21:02

O tym mówiłem

#54 - MarianX - 2018-11-11 19:17

Takie coś znalazłem Smiley
<brak linka>
<brak linka>

#55 - MarianX - 2020-03-12 19:42

Zaraz coś mnie trafi przez savadża2K Wink Sprawdziłem sterownik JGC 3.30 ale i tak mam słabsze wyniki, pewnie to podatek od płyty z chipsetem VIA xD

Wszystkie drivery jakie sprawdziłem dawały podobny wynik fillrate w singlu, czyli okolice taktowania chipa. Multitexturing, w zależności od sterownika, jest taki sam jak singletexturing lub może być jego dwu lub trzykrotnością. Nie ma to drastycznego wpływu na Q3. Ale trafiłem na kolejny prawdopodobnie cudowny sterownik. Tu fillrate jest taki jaki powinien. O co chodzi? Tylko sterownik czy coś jeszcze?

<brak linka>[/url]

#56 - MarianX - 2020-03-13 10:07

Właśnie zauważyłem że link z poprzedniego postu nie bangla więc wklejam taki do wklejenia na stronę archive.org: " <brak linka>. Cały myk jest taki że autorowi testu używając sterowników 9.10.30 udało się uzyskać prawidłowy fillrate w single/multi, odpowiednio 226/427 Mtex/s.

Używając karty ViperII 125/143MHz uzyskałem najróżniejsze fillrate Tongue Pierwsza kolumna to 3Dm99 a druga 3Dm2000
9.51.12 117/240 Mtex/s 135/403 Mtex/s
9.51.14 120/243 Mtex/s
9.51.17 120/120 Mtex/s 135/135 Mtex/s
JGC 3.30 137/383 Mtex/s 135/403 Mtex/s

Wszystkie sterowniki niewiele różnią się w wydajności w Q3, poza 9.51.17 który tylko w 800x600 w high quality sporo stracił, w wyższych rozdziałkach różnica jest mniejsza. Ale to i tak nie ta wydajność jaka powinna być Undecided