3dfx.pl :: retro computers :: hardware pc :: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2014-10-13 18:47

Witam.

Od jakiegoś czasu myślę o praktycznym zastosowaniu mojej płyty pod SOCKET 8 od Chaintecha.
Byłby to optymalny system dla gier z lat 1996-1997 na Windowsie 95sr2

Chciałbym zainstalować na niej następujące grafiki/akceleratory:

1 - grafa 2D/3D: Rendition Verite V2200 8 MB PCI (Hercules Thriller 3D) dla gier 2D, D3D, OpenGL i RRedline

2 - akcelerator 3D: 3DFX Voodoo 1 4 MB (Diamond Monster) dla gier z Direct3D i Glide

3 - akcelerator 3D: PowerVR PXC2 (Matrox M3D) dla gier z obsługą Direct3D oraz PowerSGL

Pozostałe parametry:

- MoBo: Chaintech 6ITM - Fimik: <brak linka>

- Procek: Pentium PRO 200 MHz (1MB Cache)

- Ram: 128 MB EDO RAM

- Dzwięk: Sound Blaster AWE64

- HDD: 2 x 20 GB

- CD ROM, FLOPPY...

Problem w tym czy jestem w stanie zainstalować jednoczesnie te 3 karty w taki sposób żeby ze sobą nie kolidowały.
Gdyby się to udało to można by porównać wydajność i jakość obrazu następujących gier na kilku różnych API:

Mechwarrior 2 (1995): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software?
Quake (1996): vQuake vs GLQuake vs Quake with miniSGL Vs software Quake
Tomb Raider (1996): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software
MDK (1997): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software
Interstate '76 (1997): RRedline, Glide, PowerSGL, D3D, Software

Dodatkowo typowo pod RRedline zainstalował bym nastepujące gry:

- SODA Off-Road Racing
- IndyCar Racing II / CART Racing -
- Grand Prix Legends
- Formula 1

Pod PowerSGL:

- Ultim@te Race Pro
- POD
- Nightmare Creatures
- Motorhead

Potrzebny by był również jakiś zewnętrzny program do wyboru głównej karty pod D3D.

Myślicie że jestem w stanie skofigurować to wszystko tak żeby to ładnie działało?

#1 - VooDooMan - 2015-01-28 15:29

Powoli do przodu... kolejny Matrox M3D już w drodze Wink to co cały czas mnie spowalnia to odpowiednia obudowa... Nie chciał bym składać tego kompa w całkowicie nowej CZARNEJ obudowie. MUSZĘ mieć jakąś BIAŁĄ, w idealnym stanie z tamtego okresu... wiadomo że nie używanej nie znajdę raczej łatwo... a większość z nich już i tak jest żółta...

Znalazłem takie 2 na allegro niby w stanie idealnym...:
<brak linka>
<brak linka>

Gdyby wyglądały tak jak na zdjęciach to spoko... ale jak w rzeczywistości to nie wiadomo Wink co myślicie?

#2 - konku - 2015-01-28 15:44

Wyłowiłeś jednak tamtego M3D?

Obudowy:
Ta druga mi się bardziej podoba. Firma wygląda na solidną, komentarze też maja ok. Za niecałe 50 zł można zaryzykować.

Co innego mnie bardziej zastanawia - jak tak zestawiony system poradzi sobie z rozdysponowaniem przerwań...

#3 - Callahan - 2015-01-28 19:30

Na w95 jak zamierzasz używać kilku kart graficznych, to w ogóle możliwe technicznie? Wg mnie - nie.

#4 - konku - 2015-01-28 22:58

W sumie - grafika jest jedna. Dwie pozostałe to add-on. Można eksperymentować.

#5 - VooDooMan - 2015-01-30 13:34

No mam tego Matroxa od tego kolesia co miał na allegro - ciężki temat ale w końcu się udało choć nie było tanio to myślę że warto bo karta praktycznie nie do zdobycia w Polsce Wink

No to jest właśnie cały problem żeby to wszystko skonfigurować, ale tak jak Konku mówi - tylko jedna karta graficzna, i DWA akceleratory Wink Karta graficzna + akcelerator = nie ma problemu. Karta graficzna + akclerator + akcelerator = zobaczymy...

Ostatnio też myślałem że teoretycznie można by dołożyć 3ci akcelerator! wtedy były by jeszcze obsługiwane sprzętowo gry pod bibliotekę MSI, tylko kwestia sporna czy to w ogóle w PCtach chodzi:

<brak linka>

OK, powiedzmy że by się udało z trzema akceleratorami, to teraz idziemy na całość i dokładamy... 4ty od Yamahy:
16_small.jpg

To już byłby prawdziwy Hardcore'owy koszmar, ale teoretycznie możliwy Wink

#6 - VooDooMan - 2015-02-05 14:05

Sukces. Co prawda udało mi się odpalić wszystkie te karty jednocześnie ale jeszcze nie na właściwym sprzęcie... Na razie testowałem je na swoim standardowym zestawie ABIT ST6 z prockiem Tualatin 512 na 700 MHz i Windowsem ME no ale się udało Wink Na początek jako kartę 2D zainstalowałem ATI Mach64VT razem z Matroxem M3D, potem dołozyłem Orchid 3D - działały gry zarówno pod PowerSGL jak i Glide, mogłem w Quake 2 bez problemy przechodzić z 3DFX support na PowerVR support, wszystkie Demka dedykowane pod oba API odpalały... no to zamieniłem główną kartę graficzną na Rendition Verite V2200 PCI i zainstalowałem stery... i wszystko śmiga Wink na jednym kompie mam: VQuake, GLQuake dla 3DFX i GL Quake pod PowerSGL Cheesy to samo z Quake 2. Na razie więcej nie testowałem gier które mają support pod te wszystkie biblioteki ale powinno być OK...
Zapytacie: no tak, gry wykorzystujące konkretne API działają, alco co z D3D? Z tym też by było problemu Wink domyślnie wyszstko się uruchamia na Verite, ale wystarczyło zainstalować 3D Control Center i wybieram sobie który akcelerator ma się uruchamiać jako główny pod Direct 3D Cheesy Blood 2 odpalił się na wszystkich po koleji, Half-Life na Matroxie nie chciał ale to pewnie z powodu syfu jaki mam na kompie (resztki sterowników po wcześniejszych kartach). Wszystko postaram się naprawić na docelowym sprzęcie. Mówię wam że aż się dziwie że tak późno się zabrałem ze złożeniem czegoś takiego... JEST Z TYM NIEZŁA ZABAWA Cheesy

#7 - Callahan - 2015-02-05 14:12

VooDooMan wrote on 05. Feb 2015 at 14:05:
JEST Z TYM NIEZŁA ZABAWA

Faktycznie Cheesy

#8 - VooDooMan - 2015-02-06 21:49

Niemożliwe? A jednak... zapraszam na filmik Wink
<brak linka>

#9 - MarianX - 2015-02-07 15:49

Świetna sprawa Smiley na ktorej karcie quake chodzi i wygląda najlepiej?

#10 - VooDooMan - 2015-02-07 17:16

Chyba na PowerVR... jak dla mnie Wink Chciałem porobić print screeny na wszystkich kartach ale na 3DFX nie wychodzi... nie wiem czy tak zawsze?

Tutaj screen z 3DFX (Na moniotorze jest normalnie - nie idzie zrzucić ekranu...)
<brak linka>

Tutaj obraz z Rendtion Verite z OpenGL ICD (Jest jeszcze wersja Vquake pod RRedline ale nie mam jej jeszcze...)
<brak linka>

Wersja od PowerVR z MiniGL (czyć nie najładniejsza?)
<brak linka>

Tutaj pod softem na Verite (znów zrzut ekranu nie wyszedł...)
<brak linka>

#11 - Callahan - 2015-02-07 17:35

A co to za mod Q2? Nie wygladają te tekstury "normalnie".

edit:
Czy moje kyro hercules 4000xt to jest powerVR? Shocked
Chodzi mi czy w q2 tak sie powinno ustawiać akceleracje na w/w?

#12 - VooDooMan - 2015-02-08 20:55

To jest jakiś MOD który zainstalowałem w 2009 i przerobiłem żeby mieć 9 modyfikacji za naciśnieczem kalwisza od F1 do F9... nawet nie pamiętam jak one sie nazywają Wink

Na twoje pytanie muszę odpowiedzieć następująco: Niestety nie... najmocniejszą kartą jaka obsłuży API powerVR SGL jest: Videologic Nen250 Wink Jeden koleś ma taką w Polsce... karta to prawdziwy rartyas na świcie może z 8 sztuk wśród kolekcjonerów Wink
i tak średnio 3 razy szybsz jest od bardziej powszechnego PowerVR PCX2 (Matrox M3D lub Videologic Apocalypse 3Dx, Apocalypse 5D/5D sonic)

Edit: Ale twoje Kyro to jest PowerVR tylko że nie obsługuje tej biblioteki co stare karty Wink to tak jakby Voodoo bez Glide Cheesy

#13 - VooDooMan - 2015-02-09 21:32

Teraz mamy pełne porównanie:

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

A tutaj D3D na przykładzie Blooda 2:

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

Jutro będę chciał odpalić Voodoo 1 z 6 MB żebym mógł porównać wszystkie API na wyższej rozdzielczości Wink

EDIT: Musiałem jeszcze raz zrobić zrzut z Voodoo 1 - przecież ten obraz był za ciemny i brak na nim "pasków" widocznych na V1. Ten HyperSnap ma różne funkcje i trzeba zaznaczyć że się robi print screena na Voodoo1... teraz fotka bardziej oddaje rzeczywisty obraz karty.

#14 - Callahan - 2015-02-09 21:44

Mi najbardziej wygląda PowerVR:Smiley

#15 - MarianX - 2015-02-09 21:59

Jak dla mnie:

Quake 2
Rendition -> 3dfx -> PowerVR

Blood2
3dfx -> Rendition -> PowerVR

PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx

#16 - VooDooMan - 2015-02-11 12:44

Małe porównanie wydajności. Zaznaczę tylko że testy byłe robione na pierwszych lepszych sterach które działały. Po za tym obstawiam że na wolniejszym procku wyniki będą zupełnie inne Wink

MarianX wrote on 09. Feb 2015 at 21:59:

PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx

Musiałem edytować tamtą fotkę bo była ogólnie za ciemna... Na v1 przecież domyślnie obraz jest mega jasny Wink Teraz jest ładne porównanie.

#17 - Forsaken - 2015-02-13 19:21

Przeglądając stronkę <brak linka> zauważyłem że mniej więcej z tego okresu pochodziła też Permedia 1 i 2. Może warto by też wyniki Permedii dodać dla porównania? Czyżby nie było wersji Quake'a na Permedię?

#18 - VooDooMan - 2015-02-13 21:37

Zależy o co pytasz... Permedie to karty posiadające sterowniki OpenGL ICD. Karty takie jak Voodoo 1, PowerVR PCX1/2, Rendition Verite nie posiadały pierwotnie pełnego wsparcia dla OpenGL dlatego opracowały "okrojone" werjse zwane MiniGL (stąd np. w Quake 2 jest opcja w ustawiniach ekranu: 3Dfx OpenGL lub PowerVR OpenGL).

Jeśli się nie mylę to nie było żadnych steroniwków MiniGL dla kart 3Dlabs, więc odpalając Quake 2 ustawiasz "Default OpenGL" - korzystasz wtedy z pełnego wsparcja OpenGL ICD (pliki zainstalowane w folderze Windows)

Pytanie też co rozumiesz przez pojęcie "wersje" Quake'a?
O ile mi wiadomo na początku był tylko
- Quake - wersja SOFTWARE pod DOSa BEZ żadnej akceleracji.
- Vquake - werjsa akcelerowana specjalnie napisana pod karty RENDITION korzystająca ze Speedy3D (API wspierane tylko przez Rendition Verite)
- GLquake - werjsa pod OpenGL stworzona w 1997 roku. I do niej są sterowniki MiniGL od PowerVR i 3DFX bo przecież GLguake to nie jest aplikacja oparta na GLIDE...

Tak więc permedie odpalasz pod GLquake korzystając ze steroników OpenGL ICD od 3Dlabs.

Mam nadzieje że udało mi się to w miarę zrozumiale ułożyć w słowa i że sam wszystko dobrze rozumiem i nic nie pokręciłem, w razie czego proszę o korektę Tongue

Co do twojej sugesti, to nie ma problemu mogę dołożyć Permedię ale od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...

#19 - MarianX - 2015-02-13 22:11

VooDooMan wrote on 13. Feb 2015 at 21:37:
od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...


Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2

#20 - Forsaken - 2015-02-13 22:51

Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porównania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (który nazywasz openGL ICD) się różni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś próbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.

#21 - VooDooMan - 2015-02-14 19:56

MarianX wrote on 13. Feb 2015 at 22:11:
Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2

Dzięki za sugestię. Rozwiń ten temat, bo nic mi nie wiadomo o S3Quake Tongue czyżby S3 opracowały własny wrapper dla Quake'a pod Direct 3D tak jak to zrobił Chromatic pod karty Impact2? wychodzi na to że chyba tak: <brak linka>

Jestem dopiero na wstępnym etapie gdzie zajmuję się grami które wykorzystują jedno "wspólne" API (OpenGL) a potem będę przychodzi to etapu w którym KAŻDA z tych kart wykorzystuje WŁASNE API do danej gry Wink

Tak więc to o co prosisz jest jak najbardziej do zrobienia i widnieje na mojej liscie zadań do realizacji (i robię to już jakoś od lata 2011...) z tym że wciąż brakuje mi kilku układów do pełnego porównania WSZYSTKICH kart...

Nie wiem czy ograniasz sens tego wszystkiego ale dla mnie to jest na tyle intrygujące i interesujące że zastanwiam się nawet czy KTOKOLWIEK w tym kraju się w coś takiego KIEDYKOLWIEK bawił Cheesy

#22 - konku - 2015-02-14 23:05

Dla mnie piękne jest to, że robisz porównania jakości obrazu a nie tyko suche FPS. Zawsze miałem "hopla" na tym punkcie i bardziej mnie interesowało np. jak wygląda filtrowanie tekstur na tej czy innej karcie niż ile klatek wygeneruje. Smiley

#23 - VooDooMan - 2015-02-15 21:31

Dzięki Konku, to teraz specjalnie dla Ciebie Smiley

Udało mi się odpalić VQuake 2 (oparty na RRedline a nie OpenGL) jest bardzo podobny do wersji Software, ale włączenie sprzętowego wygładzania krawędzi robi naprawdę wrażenie jak na tamte czasy. Fotka w roz. 800x600 ta pod 3dfx zrobiona na Voodoo 2...

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

A teraz pora na Half Life Wink

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

Tutaj wyższa roz. taka sama sytacja z 3dx jak wcześniej.

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

<brak linka>

To jak narazie dosyć zabaw z OpenGLem, teraz przejdę do porównwania danego API na tej samej aplikacji (czyli teraz dopiero się szykuje zabawa Cheesy)

Z moich poszukiwań wychdzi że KAŻDA z gry poniżej obsługuje własnościowe API każdej z tych graf:

MDK - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Monster Truck Madness 2 - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Tomb Raider - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Mechwarrior 2 - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Interstate 76 Gold - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Sub Culture - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Do tego jeszcze trzeba dodać fakt że chyba KAŻDA z tych gier ma wpsparcie pod D3D i Software Cheesy Cheesy Cheesy

#24 - Callahan - 2015-02-16 08:12

Pięknie!
Na q2 3dfx gl są takie jakby poziome paski... Co to jest? Widywałem to u siebie, nie rozgryzłem tego do końca, ale to coś programowego, wiesz coś nt?

#25 - konku - 2015-02-16 13:44

Az mi łzy w w oczach stoją! Dzieki!!!
<brak linka>

#26 - Varus - 2015-02-17 07:46

Jestem naprawdę pod wrażeniem. Dobra robota!

#27 - VooDooMan - 2015-02-17 15:18

Dzięki chłopaki Smiley Na ten moment dosyć porównań - muszę się zabrać za składanie sprzętu. Obudowa dzisiaj będzie Cheesy

Zastawia mnie jeszcze jedno... skoro mam już 3 opcje do wyboru grafiki, to może dołożyć by jeszcze do tego 2 karty dźwiękowe? Cheesy

Patrząc na ograniczenia czasowe (MAX sprzęt dostępny w 1997 roku) mógłbym zainstalować:
- Creative Sound Blaster AWE64 GOLD (dla starszych gier pod kompatybilność z DOSem)
- Aureal Vortex 1 (dla gier ze wsparciem pod A3D)

Tutaj lista gier z obsługą A3D:
<brak linka>

Ciekaw jestem czy mogę odpalić na Vortex 1 gry z A3D w wersji 2.0/3.0???

<brak linka>

Bawił się ktoś w coś takiego? co o tym myślicie?

#28 - rafal893dfx - 2015-02-17 20:07

ja zrobisz tego kompa to chce go zobaczyć

#29 - nukleon - 2015-03-01 23:22

VooDooMan wrote on 08. Feb 2015 at 20:55:
Na twoje pytanie muszę odpowiedzieć następująco: Niestety nie... najmocniejszą kartą jaka obsłuży API powerVR SGL jest: Videologic Nen250 Wink Jeden koleś ma taką w Polsce... karta to prawdziwy rartyas na świcie może z 8 sztuk wśród kolekcjonerów

Naprawdę? Mam tą kartę VL Neon 250 V1.33 sprawną w kartonie i z płytka oryginalną. Muszę zrobić inwentaryzację sprzętu.

#30 - Callahan - 2015-03-02 07:45

nukleon wrote on 01. Mar 2015 at 23:22:
Mam tą kartę VL Neon 250 V1.33 sprawną w kartonie i z płytka oryginalną.

nukleon wrote on 01. Mar 2015 at 23:22:
Jeden koleś ma taką w Polsce

I proszę bardzo: znalazł się ten "jeden Koleś" Shocked

#31 - nukleon - 2015-03-02 10:52

Odnalazłem.

#32 - Varus - 2015-03-02 11:14

Ta karta jest na sprzedaż?

#33 - nukleon - 2015-03-02 11:20

Raczej nie. Mam do niej sentyment. Dostałem ją z tego co pamiętam od videologic kupę lat temu.

#34 - konku - 2015-03-02 15:40

No tylko emotką skomentuje pojawienie się tej karty na naszym forum... Cheesy

#35 - WhitemanFX - 2015-03-02 21:13

Niezła karta. Zrobisz jakieś testy?

#36 - nukleon - 2015-03-02 21:19

Na jutro na wieczór postaram sie zorganizowac płyte na BX. Generalnie mnie tez ciekawi ile szybsza jest od pcx2. Patrząc na fora zagraniczne to dużo ale są problemy z wieloma grami.

#37 - VooDooMan - 2015-03-02 22:03

Neon250 jest od 2 do 3 razy szybszy od PCX2 w zależności od aplikacji Wink

Wracając do tematu: Obudowę już mam, złożyłem kompa na "pajączka" najpier no i się okazało że brakuje slotów Cheesy mam 4 na PCI i 4 ISA, ale jedno ISA odpada, a jedno musi być wolne bo w to miejsce przyjdzie śledź od USA, tak więc zostały mi 4 PCI i 2 ISA do wykorzystania, więc... musiałem kupić kartę sieciową na ISA... i teraz czekam na nią Wink czyli będzie tak:

PCI 1: Grafika Rendition
PCI 2: Dopalacz 3DFX
PCI 3: Dopalacz PowerVR
PCI 4: Dźwiękówka Vortex1
ISA 1: niewykorzystany - wyjście zajęte przez Vortexa
ISA 2: Karta siecowa
ISA 3: Niewykorzystane - zaślepka zajęta przez 2 USB
ISA 4: Dzwiękówka Creative AWE64

Pojawiły się pierwsze problemy: Nie mogę bootować niektórych płyt (Hiren's CD, Win XP) - wyskakują jakieś krzaczki i nie idzie dalej, butują się tylko starsze bootowalne jak windows ME czy 98se... Czy to jest kwestia ustawień w biosie czy potrzebna aktualizacja biosu?
Dla przypomnienia płyta to Chaintech 6ITM z Pentium PRO 200 1 MB cache Smiley

#38 - nukleon - 2015-03-02 22:13

Po przemyśleniach nie mam chyba czasu na robienie testów. Za dużo hobby to nic dobrego. Dwie osoby z Was chcą kupic tą kartę.
Pomysł taki - wyśle ja do jednej z tych osób, sprawdzi ją. Jeśli będzie sprawna to się rozliczymy ok? Cena zostanie ustalona na PM, nie będzie absuradalna jak ostania aukcja na ebay. Dołoże tez karty które mam duble typu permedia 1 itp. Wole to sprzedac osobom, które lubią takie karty i będą miec z tego radość.

Czytający na pewno też.
Pozdrawiam

#39 - konku - 2015-03-03 15:16

Neon to albo Varusowi albo Voodooman'owi. Mają ładne kolekcje to warto je uzupełnić. Duble to może komu innemu? Ja chętnie się zaopiekuję M3D, PCX2, Permedią!? Smiley

Voodooman - prawdopodobnie chodzi o tryb graficzny. Zwykle dla starszych kart menu robione jest w trybie tekstowym. Te nowsze wersje się wkładają na starych kartach pokazując na ekranie kaszankę. Ale bootowalna z XP raczej powinna pójść. Być może coś z IRQ.

#40 - VooDooMan - 2015-03-03 17:06

Konku, tam się robią jakieś krzaczki w tekscie - zamist napisu (FD... System Type) są jakieś dziwne znaki pomiędzy...

#41 - Callahan - 2015-03-03 18:50

nukleon wrote on 02. Mar 2015 at 22:13:
...Dołoże tez karty które mam duble typu permedia 1 itp. Wole to sprzedac osobom, które lubią takie karty i będą miec z tego radość.

Czytający na pewno też.
Pozdrawiam

Ja chętnie coś pod PCI odkupię, moje PPro bardzo lubią takie karty Cheesy

A do chaintecha wgraj 0724 i będzie butować - jak moje Grin

#42 - VooDooMan - 2015-03-03 21:02

Bios wgrany - Teraz wszystko się ładnie bootuje Cheesy

Windows 95 OSR 2.5 zainstalowany, pendirivey też czyta Cheesy

Teraz czas na Backupa z czystym systemem - no a potem zabawa z instalowaniem sterowników do wszystkiego...

#43 - MarianX - 2015-03-03 22:07

A tak z ciekawości jak robisz backup systemu?

Na jakim kompie testowałes blooda 2? Pusciłem gre na tualatinie i kilku grafach I na wszystkich gra byla niemożliwa ponieważ chodzi za szybko, wycelowac moge tylko w sufit lub w podłogę a postac kreci sie dookoła.

To jakis efekt za szybkiego procesora?

#44 - Callahan - 2015-03-03 22:21

MarianX wrote on 03. Mar 2015 at 22:07:
To jakis efekt za szybkiego procesora?


Ja myslałem, że to wina myszki... Smiley

#45 - nukleon - 2015-03-03 22:23

Może włącz vsynca? Powinno działac jak w większości gier na tym silniku.

#46 - konku - 2015-03-03 22:24

Albo:
<brak linka>

Silnik ten sam, więc może zadziała.

#47 - VooDooMan - 2015-03-04 12:00

Backupy robię zawsze na Acronis Backup - nigdy mnie nie zawiÛdł Wink

Co do Blooda 2 to testowany był na underclockowanym Tualatinie 1400 na 700 MHz, ale ja nie miałem z tą grą żadnych problemÛw nawet na szybszych prockach... może to zależne od wersji gry?

#48 - MarianX - 2015-03-04 14:00

nukleon wrote on 03. Mar 2015 at 22:23:
Może włącz vsynca? Powinno działac jak w większości gier na tym silniku.

Nie bardzo wiem jak to zrobić, często zmieniam kart graficzne i nie wszystkie mają takie bajery w sterownikach. W opcjach monitora pokazuje że odświeżanie mam 60hz, mam jeszcze jakieś OSD ustawienia poziome i pionowe ustawione na 50 i czas OSD na 20, nie wiem od czego są.

konku wrote on 03. Mar 2015 at 22:24:
Albo:

VooDooMan wrote on 04. Mar 2015 at 12:00:
Backupy robię zawsze na Acronis Backup - nigdy mnie nie zawiÛdł Wink

Co do Blooda 2 to testowany był na underclockowanym Tualatinie 1400 na 700 MHz, ale ja nie miałem z tą grą żadnych problemÛw nawet na szybszych prockach... może to zależne od wersji gry?


Acronis dobra sprawa Smiley Sprawdzałem dwie karty na tym samym demie, może o to chodzi

#49 - VooDooMan - 2015-03-07 22:32

Trochę to trwało no ale dziś się w końcu udało...

<brak linka>

Nie obyło się bez problemÛw - nie dostałem sieciÛwki na czas i musiałem wymienić CDka w trakcie składania...

#50 - rafal893dfx - 2015-03-07 23:40

no ładnie u mnie jak na razie plany ze złożeniem kolejnego 3dfx już trzeciego
Płyta Chaintech 6AJA4T-C100
co bardzo mnie cieszy port ISA na dzwiekÛwki

#51 - VooDooMan - 2015-03-10 18:56

Karta siecowa doszła i już zainstalowana Cheesy

Jak widać na fotkach, wszystko jest widoczne w systmie Wink Quake 1 i 2 działa bez problemu na wszystkich 3 kartach, a dzwięk wybieram sobie przed włączeniem z paska zadań Wink

Dodałem też wiecej fotek na swojej stronie na fejsie:
<brak linka>

#52 - VooDooMan - 2015-03-16 15:47

Musiałem zamÛwić nową sieciÛwkę bo tamta nie wyglądała za ładnie...

Ta jest ponoć "nowa" Smiley
<brak linka>

A tutaj w końcu zaślepka... jakby ktoś szukał Smiley
<brak linka>

Mam nadzieje że to ta Tongue

#53 - Callahan - 2015-03-16 17:19

VooDooMan wrote on 16. Mar 2015 at 15:47:
A tutaj w końcu zaślepka... jakby ktoś szukał Smiley
<brak linka>

Mam nadzieje że to ta Tongue


O, chyba ta Grin

#54 - VooDooMan - 2019-12-03 22:37

Ooo ja ile to już lat Cheesy Pora na odświeżenie tematu Wink Mimo prawie 5 lat od ostatniego uruchomienia właśnie odpaliłem ten komputer Cheesy Co prawda były małe komplikacje, ale szybko się z nimi uwinąłem dzięki pomocy Callahana.

Wszystko działa Smiley Pięknie się patrzy na Quake I/Quake II na Matrox M3D żeby w tej samej sekundzie przełączyć jednym przyciskiem na Voodoo I (które nawet słychać bo to ORCHID!) a potem jeszcze na domyślne Vertite i ich RRedline Cheesy

Docelowo jak pisałem niedawno płyta przejdzie mały upgrade z Pentium PRO 200 MHz 1MB Cache na PIIOD 333 MHz Wink Myślę, że to da niezłego kopa, bo taki PowerSGL trochę klatkuje w Quake II‚Äś Od razu przyda się upgrade systemu bo mam dosyć Windowsa95, ale z drugiej strony strach pomyśleć jak mam to od nowa konfigurować‚Äś Dyski też trochę małe są, ale to były NOSy jak je składałem i chciałem mieć jak najwięcej części ‚Äûnowych‚Äù do niego Smiley
Kusi mnie jeszcze upgrade dźwiękówek z Vortexa1 na Vortex2 (mam akurat wolną) oraz zwykłego AWE64 na AWE64 GOLD, ale nie mam drugiego Golda no i kolorystycznie NIEKT√ìRZY mogli by wnosić sprzeciw wtedy Tongue A teraz to wygląda zajebiście po prostu wszystko poupychane na zielono i aż błyszczy nowością Cheesy

Jutro może jakieś fotki porobię i filmiki też Smiley

#55 - HanJammer - 2019-12-04 01:44

Serio? ≈ªadnych problemów? ≈ªadnych westchnień? ≈ªadnych łez?

Jestem zawiedziony Sad ( (

#56 - Callahan - 2019-12-04 06:54

@ VooDooMan

Jakieś zdjęcie mógłbyś wrzucić...

#57 - VooDooMan - 2019-12-04 22:45

HanJammer wrote on 04. Dec 2019 at 01:44:
Serio? ≈ªadnych problemów? ≈ªadnych westchnień? ≈ªadnych łez?

Nie no trochę było strachu jak się nie chciał odpalić za 1 razem, nawet lekki ból poczułek Wink

Callahan wrote on 04. Dec 2019 at 06:54:
akieś zdjęcie mógłbyś wrzucić...


Na razie słabo ze zdjęciami (za ciemno w pokoju) no i lepiej jak porobię screeny z gier z porównaniem obrazu na różnych API Cheesy

i teraz potrzebuję pomocy, JEST TU JAKI≈ö INFORMATYK?? :

1. Zapomniałem jak się odpalało Vquake 2 na Verite... wiem, że była jakaś komenda i plik potrzebny
2. Jak się nazywał program do robienia screenów na 3dfX? - też zapomniałem Tongue

#58 - Neo - 2019-12-05 10:08

Do screenów z Glide jest HyperSnap, ale zapomniałem jaka wersja...

#59 - VooDooMan - 2019-12-05 11:03

Dzięki NEO!

Wygląda, że Hyper Snap 4.52.2.0 się nadaje Smiley

2 problem też już rozwiązany:
<brak linka>

W konsoli trzeba wpisać:
vid_ref v1k

Ale w tym momencie rodzi się kolejny problem a raczej prośba/pytanie:
Kto wie co i jak edytować, żeby dodać tą komendę do opcji wybierania renderera w menu Video? Tam jest tylko: Software, defaultOpenGL, 3dfx OpenGL, PowerVR OpenGL. a ja chciałbym dodać jeszcze Verite /RRedline - jeśli to jest w ogóle możliwe... W takim Half-Life to się robi bardzo prosto, a tutaj to nie wiem...

#60 - VooDooMan - 2019-12-07 20:16

PENTIUM II OVERDRIVE 333 MHz wczoraj DOSZEDŁ Cheesy

Nie obyło się bez problemów... ale teraz jest git i czuć ten power Tongue

Tutaj mały filmik:
<brak linka>

Nie robiłem jeszcze za dużo testów... tylko Blood i Quake II na początek, chce powgrywać więcej gierek porobić pełno testów i porównać wyniki na wszystkich 3 akceleratorach na PIIOD i P PRO 200 MHz z 256 i 1 MB cacheu Smiley

Fajne jest to że mam dwa rodzaje dzwięków z którymi nie ma problemu w windowsie (wystaczy, że na pasku gdzie głośniczek wskaże, który ma akurat działać) jak i to, że w dowolnym momencie mge sobie wybrąć która grafa ma być jako główna w Direct 3D dzięki 3D Control Center czy jakoś tak Smiley

#61 - Neo - 2019-12-07 21:25

A co znaczą te 5x3 i 8x6?

#62 - MarianX - 2019-12-07 21:37

512x384 i 800x600 Smiley

#63 - Neo - 2019-12-07 21:48

aaaa no tak... A ja już miałem łzy w oczach, bo nie rozumiałem...

#64 - leosh - 2019-12-07 21:51

Który to proc na cpu world?

#65 - Callahan - 2019-12-08 00:09

leosh wrote on 07. Dec 2019 at 21:51:
Który to proc na cpu world?

<brak linka>

<brak linka>

#66 - leosh - 2019-12-08 08:02

Callahan wrote on 08. Dec 2019 at 00:09:
leosh wrote on 07. Dec 2019 at 21:51:
Który to proc na cpu world?

<brak linka>

<brak linka>


Dzięki. Nawet o takim nie słyszałem.

#67 - VooDooMan - 2019-12-10 14:26

Zastanawiałem się, czy wyczerpałem już wszystkie możliwości odpalenia Quake’ów na tych 3 kartach z różnymi API, ale przecież jest jeszcze Unreal, który również pozwoli na szeroką gamę testów z różnymi rendererami Smiley. Poniżej opcje, które wpadły mi do głowy. Czarny – Sofware, Szary – Speedy3D/RRedline, Niebieski – Direct 3D, Zielony – OpenGL, Żółty – Glide, Różowy - PowerSGL, Czerwony – raczej nie odpali.)

QUAKE I:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition Speedy3D (vQUAKE) TESTED OK
- Rendition D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- 3DFX D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) TESTED OK???
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK
- PowerVR D3D (Mpact Direct 3D Wrapper) ERROR

QUAKE II:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition Redline (vQUAKE II)
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK 1.1.2.1033 (186kb) 09.02.1999 Gold 3.0 and 4.0.1.381.4 (736kb) 08.06.2000 WORK BOTH
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED BOTH OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL) TESTED OK 1021 the best!

Quake III:
- Rendition OpenGL (ICD 1.1.5) TESTED OK
- 3DFX OpenGL (ICD) TESTED OK
- PowerVR OpenGL MiniGL 1021 works and Techland MiniGL TESTED BOTH

Unreal / UT99:
- Rendition Software TESTED OK
- Rendition OpenGL (MiniGL and ICD) TESTED OK
- Rendition D3D TESTED OK
- Rendition GLIDE (BigRRed Glide Wrapper)
- PowerVR SGL TESTED OK
- PowerVR OpenGL (MiniGL???)
- PowerVR D3D
- 3DFX Glide TESTED OK
- 3DFX OpenGL (MiniGL and ICD)
- 3DFX D3D

Quake 1:
8 możliwości na 4 różnych rendereach (no gdyby liczyć, że pełen OpenGL a MiniGL to inna opcja to w sumie mamy 10 możliwość.) z czego 5 już sprawdziłem, że działają. W przypadku OpenGL nie jestem pewien czy na Rendition i 3dfx korzystałem z pełnego ICD czy z okrojonego MiniGL – muszę dzisiaj się to zbadać Smiley Na PowerVR PCX2 zostaje nam tylko MiniGL, bo nie wydali nigdy pełnego wsparcia pod OpenGL Sad
Do sprawdzenia zostało jeszcze zastosowanie Wrappera pod Direct 3D od Chromatica Cheesy – na pewno jakiś działa, tylko nie miałem pewności czy to był Voodoo i Verite czy tylko na jednej z nich (wyniki były identyczne…), bo na PCX2 wyskoczył jakiś błąd – ale to było na windows 95, więc teraz będzie łatwiej na Millenium Tongue

QUAKE II:
5 opcji na 3 różnych rendererach (znowu licząc osobno OpenGL i MiniGL mamy 7 opcji.). Wszystko już sprawdzone oprócz Vquake2 (wywala błąd – pewnie przez to że to stara wersja gry, muszę wgrać na nowa czystą) i 3Dfxa w OpenGL ICD

Quake III:
Tylko 3 opcje i jedno API. PowerVR mi się nie odpalił na win95 – używałem tylko tego Techland MiniGL. Pobawie się jeszcze z innymi.

No i jest jeszcze Unreal, który się wydaję być jeszcze bardziej kolorowy Smiley Na nim nie sprawdziłem jeszcze nic na tym kompie… więc teraz wszystko teoretycznie. Wychodzi nawet 10 opcji na 5 różnych API, ale po kolei…
1. Software – tutaj oczywiście tylko Rendition podoła.
2. Glide – Unreal to przede wszystkim gra dla Voodoo, ALE jest też wrapper dla Rendition, który emuluje Glide – jeszcze nigdy go nie odpalałem Cheesy
3. PowerSGL – natywne API pod PCX2 dostępne w pierwszych wersjach Unreala, więc nie powinno być problemu z uruchomieniem (udało mi się to kiedyś odpalić nawet na Neon250)
4. OpenGL – tylko na 3DFX i Rendition, wątpie żeby był spcjalny MiniGL dla Verite.
5. Direct 3D – wszystkie 3 karty powinny teoretycznie z lepszym lub gorszym rezultatem odpalić… Nie pamiętam, na której wersji Unreala to w ogóle jest czy trzeba wgrywać jakieś specjalne patche?

Jak widać zabawy jest sporo… i to wszystko na 1 kompie Tongue

Hmmm a jak to na grze Turok by wyglądało? Cheesy

#68 - VooDooMan - 2019-12-23 12:23

Testy idą wolniej niż zakładałem… a teraz przez święta wszystko stanie…

Czasami idzie gładko, a czasami tylko ból, płacz i cierpienie ; (Oto trudności, które napotkałem do tej pory:

Quake 1:
- Nie mogę zrobić zrzutów ekranu w VQuake jak i Sofware Quake, HyperSnap nie pomaga, co robić?
- Nie mogę ustawić wyższej rozdzielczości niż 640x480 w GLQuake (wyskakuje błąd na każdje karcie) VQuake i Software nie ma problemu…
Po za tym benchamrki na wszystkich kartach zrobione Smiley

Quake 2:
- Nie mogę odpalić VQuake 2 – próbowałem na różnych wersjach Queke’2, gdzieś wyczytałem, że na referencyjnych sterach od Vertite tak się dzieje, muszę spróbować na tych od QDI Legend (ale to na końcu, żeby wszystko nie runęło teraz) – jestem pewien, że na tych QDI wcześniej działało bo screeny nawet robiłem parę lat temu.
Po za tym benchamrki na 3 kartach zrobione, oprócz Verite w Vquake2 Smiley

Quake 3:
- Bez problemów praktycznie wszystko (do odpalenia PowerVRa potrzebny miniGL 1.0.2.1 oraz ustawienie r_primitives 3), udało się nawet odpalić wrappera D3D na Rendition i PowerVR więc porównanie obrazów będzie baaardzo kolorowe Smiley

Half-Life:
- Prawie bez problemów. To znaczy nie jestem pewien czy testuję Voodoo w D3D – kiedy odpalam grę na Voodoo w D3D słyszę klikniecie na orchidzie, ale wynik testu jak i jakość obrazu mówią mi że to jednak Rendition… Tak się dzieje nie tylko w tej grze. Ogólnie 3DCC robi swoją robotę i w większości gier pod D3D jak ustawię w 3D Control Center jako pierwszą grafę 3DFXa to działa D3D na Voodoo (Turok, Jedi Knight, Tank Racer, Star Wars Racer). Jednak czasem Rendition go wypiera. Niektóre gry np. Blood 2, pozwalają wtedy wybrać w menu gry D3D Renderer – Główny sterownik ekranu (Renditon) albo 3DFX Vooodo Direct 3D. podobnie jest w 3D Markach – jako główny jest zawsze Rendition ale mogę wybrać sobie też Voodoo. Niestety nie wszystkie gry pozwalają na wybór karty pod D3D – w Half-Life niby jest taka opcja, ale i tak widzi tylko „default” a ja nie wiem, który plik w Half-Lifeie za to odpowiada (nie jest tak łatwo jak z OpenGLem). Zostają dwa rozwiązania:
1 Odpalić tylko Voodoo na jakiejś karcie 2D (więcej zabawy) i mieć pewność, że testuje 3dfxa.
2 Poszukać aplikacji, która wyłączy Direct 3D HAL w Rendtion – jeśli to jest możliwe?
W PowerStripie nie widzę takiej opcji, sterowniki nie pozwalają na taki manewr w żadnym menu w odróżnieniu do 2 pozostałych akceleratorów (zarówno 3DFx jaki PowerVR mają w swoim menu opcje „Disable Direct 3D”. Co ciekawe kiedy w 3DCC ustawię jako pierwszą kartę PowerVRa to ZAWSZE Direct3D leci na tej karcie a zarówno Voodoo jak i Verite są wtedy niedostępne/niewidoczne Smiley

Unreal:
- Tutaj to dopiero jest męka… Zasadniczy problem jest taki, że nie mogę znaleźć wersji gry na której by chodziły WSZYSTKIE możliwe renderery… Ogólnie mam tutaj 2 podstawowe wydania tej gry a później różne Patche/wersje, które nie wiem co nowego wprowadzają (albo odejmują…)
1 Unreal Classic – na dzień dobry mamy tylko do wyboru:
a) Sofware.
b) PowerSGL.
c) Glide.
Z pierwszymi dwoma nie ma problemu, ale nie wiedzieć czemu gra nie działa na GLIDE – wyskakuje jakiś błąd…. (CO ZA BÓÓÓÓÓL!!!)
Znalazłem patcha który dodaje:
d) OpenGL - i nawet na Rendition to jakoś działa, na 3DFX z pierwszym lepszym plikiem OpenGL wyskakuje błąd (na którym OpenGL32.dll od 3dfxa to sprawdzać??) a na PowerVR odpala ale wygląda to kosmicznie Smiley. Ogólnie to jest jakiś eksperymentalne wsparcie dla tej gry, więc się tutaj cudów nie spodziewam…
e) Direct3D – jest podobno jakiś patch który dodaje wsparcie pod to API ale ponoć tylko dla MATROXA G200? Jeszcze tego nie sprawdzałem.
Pytanie: Jest jakaś wersja Unreal’a Classic, która z buta wspiera te WSZYSTKIE API i nie trzeba nic doinstalowywać?

2 Unreal Gold
- Tutaj jest o tyle łatwiej, że wszystkie możliwe API są dostępne na dzień dobry, niektóre tylko trzeba „aktywować” w pliku.
a) Software – nie ma problemu
b) PowerSGL – niby można odpalić, ale gra się na nim nie uruchamia! Doświadczyłem już tego na Neon250 – żeby odpalić trzeba wgyrwać KernelEXa i pozmieniać jakieś tam wpisy…
c) Glide – w odróżnieniu od Unreal Classic, tutaj wszystko działa na natywnym API 3dfxa 
d) OpenGL – działa… ale NIE WIEM JAK! Tutaj już nie można zrobić tak jak w wersji Classic, że sobie podmieniasz pliki OpenGL32.dll w katalogu gry… nie wiem który plik za to odpowiada, albo po prostu gra jest zrobiona tak, że działa tylko na tym OpenGLu który siedzi w katolugu Windows/System? Przez to mogę odpalić tylko i wyłącznie Rendition na OpenGLu, bo nie chce ryć w katalogu systemowym i tam podmieniać dllki… Jakieś sugestie?
e) Direct3D – jest ale nie zdążyłem nic odpalić jeszcze…

Podsumowując, Unreal Classic pozwala na przetestowanie Software, PowerSGL, i OpenGL, za to mam problemu z GLIDE i nie wiem czy się da odpalić Direct3D, za to w wersji GOLD działa Software, Glide i Direct3D, za to trzeba się bawić żeby odpalić PowerSGL no i możliwości z OpenGLem mam ograniczone… Testy wolałbym wykonać tylko na jednej wersji gry, żeby było fair no ale jak widać mało się znam na zasadzie działania tej gierki... Po za tym, nie wiem nawet jak odpalić benchmarka w Unrealu Cheesy

#69 - Callahan - 2019-12-23 16:17

Opengl32.dll to nie ruszaj z Windows/system... to nie o to chodzi.
To jest systemowa obsługa OGL.
W rejestrze jest odpowiedni wpis z biblioteką od producenta karty...
z pamięci: hklm, software, Microsoft, Windows, current version, opengl

#70 - Callahan - 2019-12-23 16:19

A opengl32.dll od 3dfx to teoretycznie działają z danym glide3x.dll. Wsadzasz najnowsze ostanie glide i teoretycznie powinno obsługiwać wszystkie opengl32.dll w dół...

#71 - VooDooMan - 2019-12-23 23:10

Ok. Czyli w folderze system nie ma sensu nic zmieniać bo i tak wszystko zapisane jest w rejestrze? Nawet jakbym podmienil opengl32.dll od rendition na opengl32.dll od 3dfxa to będzie konflikt bo nie edytowalem rejestru? W Quakach 1, 2, 3 to jest prosta zabawa bo jak wrzucę opengl32.dll do folderu z gra to korzysta z niego a jesli tam nic nie ma to leci z tego systemowego. A w unreal gold czy ut jak to jest???

#72 - Callahan - 2019-12-23 23:42

W rejestrze masz zapisany sprzętowy renderer opengl, a w systemie masz składnik systemowy - windowsową implementację OGL (opengl32.dll).
Każda karta ma swój renderer np: 3dfx ma 3dfxogl.dll lub 3dfxvgl.dll jeśli to niżej niż V3, nvidia ma nvoglnt.dll, matrox ma np: g400icd.dll, s3 ma s3ogl.dll itd.
Nic nie komobinuj z opengl32.dll w windows/system jeśli zamierzasz używać różnych kart bo wysadzisz w powietrze systemowy interfejs OGL.
Zmieniaj wpisy w rejestrze wskazujący na dany renderer i restart. Możesz sobie je wyeksportować i klikać dany wpis do rejestru dla danej karty i restart.

Jak już to sprawdzałem - ale tylko dla 3dfx -że jeśli nie idzie w ogóle w opengl, nie widzi sprzętowego renderera tylko cały czas włącza się microsoft software renderer to można podmienić systemowy port OGL opengl32.dll na wersje OGL od 3dfx np: 3dfxogl.dll zmienić na opengl32.dll w windows/system... ALE, to tylko, gdy masz jedną kartę 3dfx i coś blokuje tryb opengl całkowicie.
Weź na rozum: jak wsadzisz 3dfxogl.dll jako port opengl.32.dll dla całego systemu to np karta nvidia nie ruszy na tym opengl. Będzie chciało renderować na 3dfxie... Sprawdź Smiley

#73 - VooDooMan - 2019-12-24 12:11

No dobra. Zrobię aktualnego backupa i będę się bawił 😊 a jak sprawa wygląda jeśli chodzi o Direct 3D? Gdzie to w rejestrze mogę edytować?

#74 - VooDooMan - 2020-01-08 11:55

Zanim przejdę do porównania wydajności na poszczególnych kartach porównamy sobie jakość obrazu Smiley

Na początek gry/aplikacje pod D3D:

3D MARK 99
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Rendition i 3DFX dają dobry obraz w 3D Mark99, PowerVR jednak sobie tutaj nie radzi...

BLOOD 2
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Blood w software mode na Rendition wygląda najgorzej... Te kropki na Voodoo to oznaka, że karta umiera Sad

Jedi Knight
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Gra wygląda podobnie na każdej karcie Smiley

Rollcage
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Renditon w Rollcage sie nie spisał, może to wina sterowników? Gra nie pozwala na uruchomienie się bez akceleracji, ale za to jest GLIDE Cheesy

Half-Life
Surface
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Ta gra daje dużo wybór jeśli chodzi o rendering Smiley

Under water
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Quake III
<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Tutaj to dopiero jest kolorowo Wink W szoku jestem, że odpaliła na PowerVR, a jak ładnie wygląda na rendition widać poniżej:

<brak linka>

Czas na UNREAL

<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Co do samej gry to skorzystałem z dwóch patchy: 221 oraz 226.
Na 221 kończy się wsparcie dla PowerSGL, Glide działa D3D też, ale OpenGL to jakaś porażka... wersji 226 niby jest PowerSGL ale nie działa, OpenGL chodzi lepiej, ale też szału nie ma. w 226 stwierdzili chyba, że D3D nie potrzebuje cieni - wygląda to jakby zupełnie inna gra Cheesy

Odnośnie OpenGLa to odpaliłem tylko na rendition z ICD ze sterowników (1.1.5). Na PowerVR też "poszedł" na MiniGL od Techlanada - widać tą dyskotekę na przed ostatniej fortce poniżej Cheesy Na 3DFXie mi nie poszedł wcale w OpenGL ale za dużo się nie bawiłem... za dużo opcji Wink

<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

Jest jeszcze nieoficjalny Patch 227 - budowany z myślą o nowszych kompach, tam ponoć OpenGL i D3D działają jak powinny. Nie sprawdzałem jeszcze bo chyba nie ma sensu z tak starymi grafami...

<brak linka>

<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>
<brak linka>

i na koniec najlepsze...

<brak linka>

Tak wyglada Wrapper GLIDE to RRedline w praktyce Tongue Bawił się ktoś tym kiedyś bo jak widać mi nie idzie? Cheesy
Może to przez to, że w kompie jest już karta z GLIDE Cheesy