#0 - Neo - 2016-10-22 21:22
Witam, nazywam się Bartłomiej i jestem nałogowym overclockerem.
Muszę Wam coś wyznać... Od kiedy dostałem tą kartę, przez rok się powstrzymywałem. Na 486 to przecież nie miało sensu, poza tym w 3D się wysypywał ze względu na stare PCI. Ale teraz już prawie 2 miesiące mam Socket 7... Z Pentium 166 na pokładzie jeszcze wytrzymałem - za duży overhead drivera. Ale na K6-III... A ostrzejsze niż na Voodoo 2 tekstury i bardziej adekwatna gamma w Q2 są bardzo nęcące... W 640x480 chodził gładko, ale w 800x600 to już tak średnio. Gdyby jeszcze tylko kilka fpsów...
Zrobiłem to. Dzisiaj. Podkręciłem Rivę 128...
Konfiguracja
Asus VX97 (i430VX)
FSB 75 MHz
AMD K6-III 450 MHz (256kB L2 full speed)
96 MB EDO 60ns - timingi ustawione ręcznie na najbardziej agresywne jak się da - 64MB cachowane w 512kB L3 na płycie
miroMagic Premium Riva 128 PCI 4 MB SGRAM
Quake 2 z patchem 3D Now!
Wyniki
Quake 2 timedemo demo1.dm2
Stock 100/100 - 28 fps
OC 116/116 - 31 fps
Oryginalnie chip był goły, ale jeszcze na 5x86 mi się przegrzewał nawet na pulpicie, więc przykleiłem radiator z 486. Jako że gniazdka do podłączenia wentylatora nie było, musiałem sobie znaleźć 5V gdzieś indziej na karcie - wygodnie było na kilku pinach headera od ch** wie czego
Taktowanie 116 to max, jeden MHz więcej i momentalnie zaczynają się artefakty.
Muszę Wam coś wyznać... Od kiedy dostałem tą kartę, przez rok się powstrzymywałem. Na 486 to przecież nie miało sensu, poza tym w 3D się wysypywał ze względu na stare PCI. Ale teraz już prawie 2 miesiące mam Socket 7... Z Pentium 166 na pokładzie jeszcze wytrzymałem - za duży overhead drivera. Ale na K6-III... A ostrzejsze niż na Voodoo 2 tekstury i bardziej adekwatna gamma w Q2 są bardzo nęcące... W 640x480 chodził gładko, ale w 800x600 to już tak średnio. Gdyby jeszcze tylko kilka fpsów...
Zrobiłem to. Dzisiaj. Podkręciłem Rivę 128...
Konfiguracja
Asus VX97 (i430VX)
FSB 75 MHz
AMD K6-III 450 MHz (256kB L2 full speed)
96 MB EDO 60ns - timingi ustawione ręcznie na najbardziej agresywne jak się da - 64MB cachowane w 512kB L3 na płycie
miroMagic Premium Riva 128 PCI 4 MB SGRAM
Quake 2 z patchem 3D Now!
Wyniki
Quake 2 timedemo demo1.dm2
Stock 100/100 - 28 fps
OC 116/116 - 31 fps
Oryginalnie chip był goły, ale jeszcze na 5x86 mi się przegrzewał nawet na pulpicie, więc przykleiłem radiator z 486. Jako że gniazdka do podłączenia wentylatora nie było, musiałem sobie znaleźć 5V gdzieś indziej na karcie - wygodnie było na kilku pinach headera od ch** wie czego
