#0 - MarianX - 2016-12-11 22:34
Witam, z lekkim opóźnieniem zakładam ten temat jako kontynuację rozmowy z marketu <brak linka>. Kolega Imp posiada dużą wiedzą na temat multitexturingu jaki i o kartach savage 4 więc sytuacja jest idealna by zgłębić ten temat.
Wrzuciłem wcześniej ten link z wynikami benchmarków <brak linka>, 3Dmark 99 i 2000 nie wykazują znaczącej różnicy pomiędzy single i multitexturingiem natomiast 3Dmark2001 już tak, znalazłem w necie screen który to potwierdza. Kilka moich sztuk Savage 4 sprawdziłem w 3dmark99 ale screen mam tylko z testu Datapath Horizons2s który załączam.
Benchmarki to jedna rzecz ale może są jakieś gry w których można to sprawdzić za pomocą komend lub opcji w grze włączając lub wyłączając multitexturing co powinno być lepszym dowodem.
#1 - MarianX - 2020-05-04 22:57
Głównym powodem drążenia tego tematu jest ta strona: <brak linka>. Wykonałem swoje testy na podobnych kartach, TNT2 zamieniłem na Trident Blade T-64 bo jego wyniki nie zgodziły mi się z informacjami w internecie.
Dokładniejszy opis kart:
HIS Savage 4 110/125, 32MB/szyna 64-bit, sterownik SR9 oparty na wersji 8.10.21
Trident Blade T-64, 150/150, 32MB/szyna 64-bit, sterownik 6.50.6077,
Matrox G400, 126/168, 32MB/szyna 128-bit, sterownik 6.83, dwa potoki z jednym TMU na każdy
STB Voodoo3 2000, 143/143, 16MB/szyna 128-bit, sterownik 1.07.00, jeden potok z dwoma TMU
O ile sytuacja co do Voodoo3 i G400 jest dobrze znana (się jeszcze okaże:]) tak nie do końca wiadomo jak jest z Savage 4 a Blade T-64 to już czysta abstrakcja. Niby ma dwa potoki z dwiema jednostkami TMU na każdy z nich, rakieta klasy Savage2000 xD Informacje te wyniką z danych podawanych przez tridenta/producentów kart tymczasem karta ssie na kolanach starej TNT2 xD Testy wykonałem w tych samych syntetykach jak na podanej wcześniej stronie dla lepszego porównania, wszystko na default. Poniżej wyniki testów Fill Rate Single-texturing/multi texturing.
Savage4
3Dm99 - 102, 2 / 107, 7
3Dm2000 - 99, 8 / 109, 4
3Dm2001SE - 44, 8 / 73, 5
Blade T-64
3Dm99 - 115, 8 / 116, 2
3Dm2000 - 119 / 119
3Dm2001SE - 73, 3 / 77, 9
Matrox G400
3Dm99 - 213, 3 / 215, 1
3Dm2000 - 226, 3 / 224, 9
3Dm2001SE - 110, 8 / 140, 1
Voodoo3 2000
3Dm99 - 135, 8 / 265.4
3Dm2000 - 139 / 273, 2
3Dm2001SE - 168, 4 / 302, 2
Wyniki mniej więcej pokrywają się z rzeczywistością poza tym co uzyskują kary w tescie 3Dm2001SE, Savage4 dostaje skrzydeł, G400 jakby ich nie miał. Być może wynika to ze sposobu w jaki program wykonuje testy albo zwykły błąd. Ale zobaczmy co mówią sterowniki o tym co teoretycznie potrafią karty, screeny w załącznikach:
Savage 4 - 2 tekstury w jednym przejściu
Blade T-64 - 3 tekstury w jednym przejściu
Matrox G400 - 3 tekstury w jednym przejściu
Voodoo3 - 2 tekstury w jednym przejściu
Według tego wynik w syntetykach zgadza się jedynie dla Voodoo3. Ale dlaczego nie dla pozostałych kart? Znalazłem stronę a na niej info że G400 puszcza dwie tekstury w jednym przejściu, są dwie jednostki teksturujące ale EMBM wymaga dodatkowego jednego przejścia. Więc są dwa TMU a dla EMBM jest dodatkowy port! Dlatego sterownik mówi o trzech teksturach. To samo tyczy się zarówno Savage4 jak i Blade T-64. Obie karty mają jeden potok z jedną jednostką teksturującą ale mają jeden port extra (Savage4, G400) lub dwa (Blade T-64) na specjalne okazje. Bang!!
Wrzucę źródło informacji jeśli je odnajdę xD
#2 - GL1zdA - 2020-05-07 13:23
Wydaje mi się, że single-pass to nie to samo co single-cycle, stąd takie wyniki. Single-pass rozumiem jako "karta może użyć ileśtam tekstur przy generowaniu piksela", czyli de facto definicja multitexturowania. Alternatywą jest renderowanie obrazu z każdą teksturą osobno i blendowanie obu, tak jak w Quake'u (<brak linka>) . Natomiast to stwierdzenie ile tekstur używane jest w jednym przebiegu nie mówi nic o tym, czy to nie wydłuża czasu. Nawet patrząc na wiki:
<brak linka>
masz " They added single-pass multi-texturing, meaning the board could sample 2 textures per pixel in one pass (not one clock cycle) through the rendering engine instead of halving its texture fillrate in dual-textured games like Savage 3D."
Natomiast przy Voodoo3 masz
<brak linka>
"features of the board include single-pass single-cycle multitexturing"
#3 - Callahan - 2020-05-08 07:05
Wachlując zegarem w obie strony idzie to potwierdzić, że single pass to nie to samo co single clock?
#4 - MarianX - 2020-05-08 14:35
Callahan wrote on 08. May 2020 at 07:05:
Wachlując zegarem w obie strony idzie to potwierdzić, że single pass to nie to samo co single clock? Wydaje mi się że nie, fillrate będzie leciał z zegarem. Może gry/benchmarki o których wiadomo w jaki sposób renderują tekstury czy coś tam. Mogę bredzić używając złych terminów bo kiepsko ogarniam te tematy.
@
GL1zdAPostaram się na dniach dokładniej przysiąść do tematu, bo zapomniałem o paru rzeczach i linkach. Potrzebna też będzie pomoc Neo, dobrze się zna na tych sprawach i potrafi fajnie wyjaśnić. Zresztą o niektórych rzeczach mówił ale już mi się zapomniało

#5 - Neo - 2020-05-08 14:58
Multitexturing w Savage 4 jest zdecydowanie single pass, ale nie single cycle. Jest to jeden potok i jedno TMU, tylko robi trik podobny do pamięci EDO - zostawia jakby jednostkę aktywną dla drugiej tekstury, tak że pomija instrukcje inicjujące całą operację przez co jest nieco szybciej.
#6 - KGB - 2020-05-22 23:53
widac, ze 3d2k1 testuje inaczej niz wczesniejsze, bo nie tylko S4 dostaje skrzydel, ale i G400 lekko podskakuje,
w tym czasie byly juz duzo szybsze karty napchane potokami, wiec przystosowali program do ich obslugi,
a najciekawsze jest w sumie to, ze V3 dostalo skrzydel i nie wiadomo w sumie dlaczego

#7 - MarianX - 2020-05-31 17:04
Wydaje mi się że jedynie Voodoo3 leci zgodnie z przewidywaniami czyli single=okolice zegara multi=x2. G400 w 3dm99 i 2000 daje przewidywany wynik single=multi ze względu na konstrukcję, jedynie w 2001SE wypadło dziwnie słabo.
Wnioskuję że Savage4 jaki Blade T-64 są konstrukcjami 1x1, jak mówił Neo ale savage posiada dodatkowo jeden port a blade dwa dla kolejnych tekstur.
Jako ciekawostkę zapodam info o Rage Pro i kolejnych jego inkarnacjach. One również posiadają dodatkowy port dla multi
