3dfx.pl :: retro computers :: hardware pc :: S3 ViRGE DX jako AKCELERATOR challange

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - Neo - 2017-05-04 09:05

Mój śliczny komp na Socket 3 już śmiga w docelowej konfiguracji sprzętowej:

MSI MS4145
256 kB L2 15ns
AMD 5x86 OC @160 MHz (najszybszy w klasycznej architekturze 486)
32 MB EDO 60ns
S3 ViRGE DX 4MB
Sound Blaster AWE 64 Value
HDD Seagate Medalist 610 MB
ZIP drive 250 ATAPI

Zdjęcia sprzętu wrzucę jak w końcu zalaminuję naklejki.

Pomyślałem, że ten build to świetna okazja, by ukazać ViRGE'a w dobrym świetle Smiley FPU jest słabiutkie do 3D i maksimum z czym daje sobie dobrze radę w renderowaniu programowym to Duke 3D w 640x480 i Tomb Raider w 320x240 (lub może 320x200? Monitor tego nie interpretuje poprawnie). Tomb w 640x480 to pokaz slajdów. Odpaliłem wczoraj Screamer'a z patchem S3D i z dźwiękiem mono, low detail i mid resolution jest grywalny Cool Framerate nie zachwyca, ale to nie wina karty, CPU się wyraźnie poci - wydajność nie rośnie po zmniejszeniu rozdzielczości, a dźwięk stereo zabiera jeszcze kilka fpsów. W najbliższej wolnej chwili ogarnę virtual CD pod DOSem i odpalę Tomba pod S3.

#1 - Callahan - 2017-05-04 10:16

Ale to pod dosem?

#2 - Neo - 2017-05-04 11:20

Tak, pod DOSem. S3D Windowsa nie wymaga (tak, są też tytuły pod Windows, ale one zwykle mają S3D jako dodatek i chodzą pod D3D również)

#3 - Tux - 2017-05-04 13:04

Znaczy się to nie jest tak, że "S3D Windowsa nie wymaga". Po prostu S3DTK jest dostępne zarówno pod DOSem jak i Windowsem. Dodam jeszcze, że pod DOSem masz dostęp do dodatkowego subsetu zarówno funkcji jak i enumeracji, głównie odnosi się to do ułatwienia sprawdzania aktualnego trybu graficznego, zwrócenia adresu liniowego oraz rozmiaru pamięci układu graficznego. No i S3DTKW jest mocno połączony z DirectDraw pod Windowsem, natomiast pod DOSem masz osobne funkcje do np. wykonywania flipu czy sprzętowego rozciągania powierzchni (stretch) na ekran. Tak więc trochę inaczej się pisze z wykorzystaniem S3D pod Windowsem, a trochę inaczej pod DOSem.

#4 - Neo - 2017-05-05 17:22

Odpaliłem tego Tomba i... jest akceleracja! Cheesy
Ale odlot. Specjalnie dziś zalaminuję te naklejki i przykręcę brakujące śróbki w obudowie - trzeba nakręcić film na YouTube Cheesy

#5 - MarianX - 2017-05-07 18:38

Virge lubią OC Smiley Daj znać jeśli będziesz kręcił

#6 - Neo - 2017-05-07 20:22

@ MarianX - jak mi powiesz jak to zrobić pod DOSem lub Win 3.11 to chętnie Grin Na tym sprzęcie nowszego OSa stawiał nie będę. Ale może by BIOS karty zmodyfikować? Muszę się doedukować w tym temacie, czym zgrać, jak znaleźć taktowania itp.

A oto film: <brak linka>

Enjoy! Sorry za wrzaski moich dzieci w tle od czasu do czasu...

#7 - sajmon - 2017-05-08 00:34

parę miesięcy temu opisywałem właśnie tomba odpalonego na s3 virge w 486.Na mocniejszych akcjach typu wodospady zwalnia do ok 9-11 fps

#8 - Neo - 2017-05-08 09:09

Prawda Smiley Ale nawet wtedy idzie szybciej niż w software i grać się da. Też wbudowany licznik klatek nie jest zbyt dokładny i zauważyłem, że samo jego włączenie negatywnie wpływa na wydajność.

#9 - sajmon - 2017-05-08 19:01

Dokładnie, mnie tam sie akceleracja virge`a podobała w tr1

#10 - Batyra - 2017-05-08 19:06

Neo wrote on 04. May 2017 at 09:05:
Mój śliczny komp na Socket 3 już śmiga w docelowej konfiguracji sprzętowej:

MSI MS4145
256 kB L2 15ns
AMD 5x86 OC @160 MHz (najszybszy w klasycznej architekturze 486)
32 MB EDO 60ns
S3 ViRGE DX 4MB
Sound Blaster AWE 64 Value
HDD Seagate Medalist 610 MB
ZIP drive 250 ATAPI

Zdjęcia sprzętu wrzucę jak w końcu zalaminuję naklejki.

Pomyślałem, że ten build to świetna okazja, by ukazać ViRGE'a w dobrym świetle Smiley FPU jest słabiutkie do 3D i maksimum z czym daje sobie dobrze radę w renderowaniu programowym to Duke 3D w 640x480 i Tomb Raider w 320x240 (lub może 320x200? Monitor tego nie interpretuje poprawnie). Tomb w 640x480 to pokaz slajdów. Odpaliłem wczoraj Screamer'a z patchem S3D i z dźwiękiem mono, low detail i mid resolution jest grywalny Cool Framerate nie zachwyca, ale to nie wina karty, CPU się wyraźnie poci - wydajność nie rośnie po zmniejszeniu rozdzielczości, a dźwięk stereo zabiera jeszcze kilka fpsów. W najbliższej wolnej chwili ogarnę virtual CD pod DOSem i odpalę Tomba pod S3.


O cholera! dopiero zauważyłem tą specyfikację... Ale potwór! Toż to szybsze od niejednego pentiuma I Smiley

#11 - Neo - 2017-05-08 19:16

W ALU owszem Smiley Odpaliłem właśnie benchmark z AIDA16 i pokazał, że w MIPSach dogania P100, ale FPU ledwo sięga P60 Smiley

#12 - DooM - 2017-06-15 19:13

Ciekawe jak by sobie radził mój S3 Virge GX2 Smiley