3dfx.pl :: retro computers :: hardware pc :: Interpretacja tabelek 3Dmark99?

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - MarianX - 2017-06-10 19:06

Heloł,
Sprawa jest do bardziej ogarniętych użytkowników. Czy możliwe jest wskazanie które wyniki w tabelkach 3dm99 powiązane są bezpośrednio tylko z chipsetem (jego taktowaniem) a które z ramem a inne oczywiście nie mają na nie wpływu?

Wyjaśnię dlaczego jest mi to potrzebne. Lubię podkręcać stare trupy S3 i inne takie. Wszystkie narzędzia zawsze poprawnie wykrywają taktowanie pamięci ale taktowanie chipu jest dla nich zagadką więc wyświetlają tą samą wartość co dla pamięci lub nic. Po podkręceniu widać wyższą wydajność ale nie wiem czy chip podkręcił się z ramem czy też nie. Te same programy np dla kart Virge-trio3D twierdzą że zegary są zsynchronizowane, czyli na chłopski rozum kręcą się razem z ramem, ale podchodzę do tych rzeczy z małym dystansem i wolę poszukać czegoś co może to potwierdzić lub obalić.

I tak dochodzimy do tabelek i cyferek. Które wyniki zależą tylko od chipu a ram nie ma żadnego wpływu?

#1 - Neo - 2017-06-10 20:23

Fill Rate i High Polygon Count będą zależeć najbardziej od chipa, z tym że polygony przy starych trupach bez sprzętowego setupu to bardziej będą reagować na główny CPU.

#2 - MarianX - 2017-06-10 21:09

Tak czułem Smiley A co to jest 6 Pixel /individual /strips? Ta wartość wydaje się nieczuła na OC i jest taka sama dla virge i innych trio, pozostałe natomiast reagują na podkręcanie

#3 - Neo - 2017-06-11 22:42

Numerek to rozmiar polygonów - im mniejsze, tym więcej ich jest na ekranie i więcej do przeliczenia. Individual to każdy wielokąt osobno, a strips wydaje mi się, że łączone ze sobą, choć tu nie jestem pewien. Ale z obserwacji tak by wychodziło, bo strips zawsze szybciej chodzą.

ViRGE chyba nie miały jeszcze sprzętowego setupu?

#4 - MarianX - 2017-06-11 23:03

Jak można wyjaśnić to że tylko 6 pixel individual i strips nie reagują na oc? Pozostałe wartości rosną wraz z megahercami.

Voodoo1 miał chyba niepełny setup, wiec virge pewnie nie szalał na tym polu Smiley

#5 - Neo - 2017-06-11 23:56

Jest najwięcej wielokątów do przeliczenia w tym teście, więc pewnie CPU osiąga swój limit i zyski w czasie renderingu z OC nie przynoszą różnicy.

#6 - MarianX - 2017-06-12 00:04

hehe, to brzmi jakby tual ograniczał virge Smiley

EDIT:
Coś zauważyłem, żaden virge oraż żaden trio3d po oc nie reaguje w tym teście, jedynie oba trio3d/2x ładnie lecą do góry.

#7 - Neo - 2017-06-12 06:48

Czyżby 2x już miał sprzętowe 'przyspieszenie'?

#8 - MarianX - 2017-06-12 08:33

Nie mam pojęcia, byłem zaskoczony gdy udało mi się zmusic kartę do korzystania zpamięci systemowej. Można to sprawdzić w inny sposób?

#9 - MarianX - 2017-06-26 19:13

Czym jest rasterizer score?

#10 - konku - 2017-06-26 20:31

Szybkość karty w rzutowaniu sceny 3D na płaski obraz/klatkę animacji.

#11 - MarianX - 2017-06-26 21:12

A przekłada to się na wydajność w grach? Np. taki Trio3D/2X po max OC wypada słabiej od pierwszego Virge a zwykły Trio3D jest 2-3 razy szybszy niż GX/2

#12 - kazeobi - 2017-06-26 21:14

Może w rtsach, gdzie tło jest 2d, a jednostki 3d? Ale są takie? Hm.. Total Annihilation?

EDIT:

Nie znam się na gamedev i silnikach Smiley

#13 - MarianX - 2017-06-26 21:27

Czyli ten parametr nie koniecznie odnosi się do akceleracji?

#14 - Callahan - 2017-06-26 21:57

MarianX wrote on 26. Jun 2017 at 19:13:
Czym jest rasterizer score?
<brak linka>; Cool