3dfx.pl :: retro computers :: hardware pc :: współczesny zasilacz do retro pc

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - szu - 2019-01-03 18:17

Temat "poruszany" na innych forach ale nie jest nigdzie dogłębnie przeanalizowany. Zróbmy zestawienie podzespołów naszych komputerów z uwzględnieniem poboru prądu, TDP na lini 3.3 i 5[V] każdego z urządzeń z osobna i suma całkowita. Ja mam zasilacz corsair rm750x i mam na lini 3, 3 i 5[V] tylko po 25[A] i łącznie 150[W].Wiem że napiszecie mi że i tak wszystkie urządzenia na raz nie pracują, ale uważam że moc zasilacza powinna być z dużym zapasem dla bezpieczeństwa i stabilnej pracy. 12[V] pomijamy bo dla naszych kompurerów współczesne zasilacze mają zapas x10 większy Smiley
1. Procesor P3-850 - TDP 26, 5[W]
2. Gf3ti500 - TDP 35[W]
3. Voodoo2 sli - TDP 20[W]
4. 4xdimm 128mb - TDP ok 20[W]
5. 4xkarta muzyczna - TDP ok 20[W]
6. płyta główna (chipsety) TDP?? myślę że 10[W]
7. hdd+fdd+cdrom TDP ok 20[W] korzysta także z 12[V]
suma to ok 151[W] dla wszystkich urządzeń.
Miałem kiedyś słabszy zasilacz to spaliłem 2 hdd w momencie gdy zacząłem odczytywać dyskietki na fdd. Teraz hdd, fdd, i cdrom są podłączone na 3 liniach zasilających z osobna.
Podajcie także informacje (TDP) nt. pojedyńczych podzespołów do pc jakie znacie ponieważ jest to bardzo pomocne przy doborze zasilacza (tylko linia 3.3 i 5[V])
voodoo3 3000 - TDP 11[W] itd...

#1 - Callahan - 2019-01-03 18:39

V3 3000 na pewno przekracza specyfikację Pci -25W.
<brak linka>
Taki mam, ale nie sprawdzałem jeszcze. Jakiś lekki mi sie wydaje, ale niby 40A

#2 - Tomek - 2019-01-03 22:06

Podobno najlepsze obciążenie dla zasilacza impulsowego do PC, to około 50%.

#3 - sajmon - 2019-01-03 22:51

ja od siebie dodam że w retro używam zawsze zasilaczy chieftec /FSP czyli fortron.W ostateczności modecomy ale z pierwszej serii wyprodukowane przez FSP czyli fortrony.W słabszych zestawach pracują 250tki, w mocnych 350-400W.

#4 - Callahan - 2019-01-04 05:21

Tak, tylko to wielokrotnie już wałkowany temat- a jaki nowy zasilacz? Jak trafisz leżaka FSP/Delta/CFT z mocarną linią +5 V to gitara, tylko skąd takie brać? Cool

#5 - demonolog - 2019-01-06 23:55

Ale wiecie, że takie zasilacze też wypadałoby serwisować - zwłaszcza te stare.
Elektrolity wysychaja a to już zmienia napięcia na wyjściu, jest to jednak najprostsza naprawa na szczęście. Jeżeli zasilacz nowy to ok, jeżeli starszy to trzeba by go jednak dobrze przejżeć.

#6 - WhitemanFX - 2019-01-07 06:51

Moim zdaniem najlepsze zasilacze to.seasonic lub jego klony jak xfx. Cool

#7 - bobdylan - 2019-01-17 13:08

Czy można jeszcze kupić nowe, solidne zasilacze ATX 1.0 z linią -5v? Jeżeli tak to jak ich szukać i jak je zidentyfikować?

#8 - Tomek - 2019-01-20 07:36

Na zasilaczu są oznaczenia ile amper ma na którą linię. Czym cięższy zasilacz tym lepszy i należy wybierać markowy.

Myślę, że nikt nie produkuje już zasilaczy ATX 1.0, tak jak nikt już nie produkuje na masową skale sprzętu IBM PC sprzed 20 lat.

#9 - zyga64 - 2019-01-20 07:50

IMHO oba warunki powinny być zachowane: markowy i ciężki. Sama ciężkość np. w „take me” czy innym „mustangu” świadczy o obecności fake passive PFC.

Markowe zasilacze zwłaszcza nowsze, mają active PFC w postaci układu elektonicznego a nie masywnej cewki, więc będa lekkie.

W przypadku amigi sytuacja jest inna. Ciężki vs lekki oznacza transformatorowy vs impulsowy. Tutaj też ciężko mówić o wyższości jednego nad drugim. Chociaż ten transformatorowy przy wyschniętych kondensatorach będzie przepuszczał tętnienia o niższej częstotliwości niż ten impulsowy. Co może być uznane za zaletę.

#10 - Batyra - 2019-01-20 11:03

Mi się udało kupic na Allegro kilka Fortronów 350. Ładnych, ciężkich, z mocną linią +5V. Otwierałem je i prawie nie było kurzu - więc zakładam, ze to jakieś leżaki magazynowe. Można znaleźć. Ale w produkcji to rzeczywiście chyba już ich nie ma...

#11 - bobdylan - 2019-01-20 22:23

Wiem jak ważny jest zasilacz, wszystkie moje to EVGA lub sprawdzone i rekomendowane na jonnyguru.com.
A czy bezpiecznie jest używać zasilacza AT? Też mam taki, który po otwarciu wygląda jak nowy. Czy gdyby wymienić mu kondensatory na nowe to można mu zaufać?
No i ostatnie pytanie, jakie marki zasilaczy były w tamtych czasach solidne?

#12 - demonolog - 2019-01-20 22:26

Zawsze można wykorzystać zasilacz ATX i zastosować przejściówkę ATX > AT. Pozostaje tylko kupić zasilacz ATX który posiada linię -5V dla pełnej kompatybilności.

#13 - HanJammer - 2019-01-21 03:52

bobdylan wrote on 20. Jan 2019 at 22:23:
Wiem jak ważny jest zasilacz, wszystkie moje to EVGA lub sprawdzone i rekomendowane na jonnyguru.com.
A czy bezpiecznie jest używać zasilacza AT? Też mam taki, który po otwarciu wygląda jak nowy. Czy gdyby wymienić mu kondensatory na nowe to można mu zaufać?
No i ostatnie pytanie, jakie marki zasilaczy były w tamtych czasach solidne?


Nie było jako takich marek z których można było wybierać. Kupowało się obudowę z zasilaczem. Ostatecznie brało się to co było pod ręką ew. patrząc na specyfikację z tabliczki znamionowej i kierując się swoim doświadczeniem, a nie wierząc stronom www opłacanym przez producentom sprzętu i/lub reklamom.

#14 - forteller - 2019-01-21 07:30

Są zasilacze AT Seasonic. Mam taki jeden, wygląda na to że jeszcze długo będzie służył. Optimus i NTT fabryczne zasilacze mieli w porządku.

#15 - Callahan - 2019-01-21 08:38

A propos pfc...
Czy wiecie co to power factor? W Polsce nie płacimy za moc bierną, a więc zasilacz w ogóle nie musi mieć pfc...
PFC dotyczy wejścia zasilacza, a nie wyjścia.
Zapewne myślicie,, że w pfc chodzi o wydajnośc/skuteczność moc wejściowa-moc wyjściowa... a to ma się jak gumowce do maratonu.

#16 - bobdylan - 2019-01-21 09:43

HanJammer wrote on 21. Jan 2019 at 03:52:
Nie było jako takich marek z których można było wybierać. Kupowało się obudowę z zasilaczem. Ostatecznie brało się to co było pod ręką ew. patrząc na specyfikację z tabliczki znamionowej i kierując się swoim doświadczeniem, a nie wierząc stronom www opłacanym przez producentom sprzętu i/lub reklamom.

Chyba złych słów użyłem. Zamiast "tamtych czasach" powinienem napisać "naszych czasach". Wink Dobrze pamiętam jak było, zasilacz to po prostu był zasilacz. Chodziło mi bardziej o to, które zasilacze są solidniejsze z naszą dzisiejszą wiedzą. Podejrzewam, że zasilacze AT nie miały takich zabezpieczeń jak dzisiejsze najlepsze ATX i kończyły żywot z hukiem.
Odpowiedź znalazłem we wcześniejszych postach: FSP, Seasonic, Delta, Cheiftec. Co w takim zasilaczu może "walnąć"? Wymiana kondensatorów zmniejszy ryzyko? Czy zdażyło się wam, że zasilacz AT kończył żywot i zabierał ze sobą resztę sprzętu?

#17 - HanJammer - 2019-01-21 13:05

Jeśli zasilacz działa i podaje właściwe napięcie to kondensatorów się nie rusza.

Mitem jest, że kondensatory schną same z siebie od leżenia. Nie ma prawa się to dziać jeśli kondensator jest dobrej jakości i jest szczelny (nie został uszkodzony) - patrz kondensatory w starych zestawach audio - w tym polskich z czasów PRL. Grają idealnie do dzisiaj bez wymiany kondensatorów (co więcej znam "dłubków" którzy wylutowywali je w celu pomierzenia i okazywało się, że kondensator ma po 30 latach parametry idealnie jak z fabryki). Więc może być tak, że wylutujesz kondensator o lepszych parametrach i lepszej jakości niż ten, który wstawisz na jego miejsce.

#18 - zyga64 - 2019-01-21 14:15

W nieużywanych kondensatorach też zachodzą różne procesy. <brak linka>

Inny przypadek. Miałem płytę kupioną na OLX, połowa kondensatorów wylanych. Wymieniłem wszystkie z tego typu co były wylane. Płytę uruchomiłem, potestowałem, schowałem na strych. Po 0.5 roku zdejmuję ze strychu - pozostałe kondensatory wylały. Od leżenia/upływu czasu.

#19 - Jenot - 2019-01-21 14:28

W zasadzie to wszyscy macie rację Wink Kondensatorów THT nie ma co ruszać, chyba że są spuchnięte, elektrolity SMD po 20 latach profilaktycznie lepiej wymienić, bo niestety początki wycieków są zwykle niezauważalne.
Co do PFC to Callahan ma rację - z punktu widzenia użytkownika nie ma to żadnego znaczenia, zmniejszają się tylko straty w sieci energetycznej. Większym problemem zasilaczy impulsowych jest moc bierna odkształcenia, której nie da się skompensować układami PFC, czy kondensatorami. Mocno niekorzystnie wpływa to na pracę sieci (trzecia harmoniczna prądu, mocno odkształcone napięcie, takie tam). Zrobię Wam kiedyś wykład na zlocie ;P

#20 - Callahan - 2019-01-21 17:43

@ Jenot

Głupieją od tej trzeciej harmonicznej nam falowniki i układy sterowane/kluczowane częstotliwością sieci. A już mistrzostwo jak obok klienta co takie rzeczy sie dzieją jest spawalnia bram czy płotów-i któraś spawarka ma zryty inwerter... Cheesy

#21 - szu - 2019-01-23 17:15

Batyra wrote on 20. Jan 2019 at 11:03:
Mi się udało kupic na Allegro kilka Fortronów 350. Ładnych, ciężkich, z mocną linią +5V. Otwierałem je i prawie nie było kurzu - więc zakładam, ze to jakieś leżaki magazynowe. Można znaleźć. Ale w produkcji to rzeczywiście chyba już ich nie ma...

kilkanaście lat stary zasilacz to na śmietnik albo do "generalnego remontu". Komputry to czułe urządzenia i używanie takiego zasilacza to duże ryzyko. Jak sie ma niewysilony zestaw do Pentiuma II można zaryzykować.

#22 - sajmon - 2019-02-06 23:30

Wymieniam zasilacz. Który zapodać. Chieftec ma mocniejsZą linie 5 i 3, 3v, wiecej molexów i dwie linie 12v, korsarz z kolei słabsZe 5 i 3, 3 ale za to 12v mocniejsze no i mniej molexow. A co z zabezpieczeniami? Który bezpieczniejszy? Wysilenia dużego nie będzie, cubix z c3, 2 dyski, dvd oraz gf4 ti

#23 - Callahan - 2019-02-07 07:29

Sprawdź wagę samych zasilaczy, a potem przez kratki zobacz, który ma większe transformatory. Wg CFT będzie cięższy i lepszy. Zawsze napięcia sprawdzaj z obciążeniem, nawet kilka dysków twardych wystarcza.
Ostatnio kupiłem dwie Delty w specyfikacji atx 1.0 z liniami +3, 3/+5V ponad 200W.

#24 - sajmon - 2019-02-07 07:33

Cięższy chieftec...Ale sam test na pc lab tego korsarza wypadł dobrze a testu chiefteca nie znalazłem. Pal licho z awaryjnością, ale ważne też zabezpieczenia

#25 - Callahan - 2019-02-07 07:39

Jakby oba były nowe... Jak się powstrzymasz przed maksowaniem to i te 100W na +5V wystarczy.

#26 - szu - 2019-02-07 17:38

sajmon wrote on 07. Feb 2019 at 07:33:
Cięższy chieftec...Ale sam test na pc lab tego korsarza wypadł dobrze a testu chiefteca nie znalazłem. Pal licho z awaryjnością, ale ważne też zabezpieczenia

No ale lepiej mieć jakiś zapas mocy. A tak prywatnie kiedyś jakieś 3 lata temu, pewien gość o nicku sajmon1000 z czeladzi sprzedał mi gravisa 3.74??

#27 - sajmon - 2019-02-07 22:14

No to ja byłem Wink

#28 - szu - 2019-02-08 20:15

sajmon wrote on 07. Feb 2019 at 22:14:
No to ja byłem Wink
Jaki ten świat mały 😀. Gravisiątko zostało doładowane do 1mb i gra pięknie do dzisiaj a było w stanie dziewiczym. A pamiętasz że bida była ze sprzedaniem za 190zł? Smiley A jakie dzisiaj są ceny..

#29 - sajmon - 2019-02-08 22:10

Yyyy ale on miał 1 mb. Osobiscie mu kości z oti vga wsadzalem Wink

#30 - sajmon - 2019-02-08 22:11

No ceny takie ze za 300 nie chcą.zejść Wink dziwny okres na gravisy

#31 - szu - 2019-02-09 10:58

sajmon wrote on 08. Feb 2019 at 22:10:
Yyyy ale on miał 1 mb. Osobiscie mu kości z oti vga wsadzalem Wink
Najpierw miałeś 2 kostki, doładowałeś do sześciu bo więcej nie Miałeś, potem jak byłem u Ciebie to mówiłeś że karta na niektórych grach fałszuje. To samo miałem z gus ace jak miał 512kb też fałszował. Było to spowodowane że nie miał na co załadować instrumentów i przez to niektórych nie odtwarzał i stąd fałszowanie. Doładowałem do Twojego 3.74 brakujące 2 kostki i nie ten GUS. Nie wiedziałeś o tym bo jak byś wiedział to dzisiaj nie cieszył bym sie tym GUSem:]

#32 - szu - 2019-02-09 11:08

sajmon wrote on 08. Feb 2019 at 22:11:
No ceny takie ze za 300 nie chcą.zejść Wink dziwny okres na gravisy
Na allegro widziałem że i po 500 były wystawiane, a znikały szybciutko. Teraz bardzo rzadko sie pojawiają, na ebay też. Banieczka rośnie Smiley

<brak linka>

#33 - szu - 2019-02-09 12:21

zyga64 wrote on 21. Jan 2019 at 14:15:
W nieużywanych kondensatorach też zachodzą różne procesy. <brak linka>

Inny przypadek. Miałem płytę kupioną na OLX, połowa kondensatorów wylanych. Wymieniłem wszystkie z tego typu co były wylane. Płytę uruchomiłem, potestowałem, schowałem na strych. Po 0.5 roku zdejmuję ze strychu - pozostałe kondensatory wylały. Od leżenia/upływu czasu.


Dlatego sprzęt retro musi być w ciągłej eksploatacji!! Nie ma co chować po kartonach (a często gęsto ludzie z braku miejsca trzymają sprzęt po piwnicach gdzie jest wilgoć - śmierć gwarantowana!!) . Elektronika to nie kawałek drzewa a karty muzyczne, graficzne ect. to nie znaczki pocztowe, które latami można przechowywać w szafie czy o zgrozo piwnicy, na strychu. Ja mam 2 kompy i staram się, nawet jeżeli nie mam na to ochoty regularnie je załączać raz na jakiś czas. W każdym z kompów są 4 karty muzyczne, każda z nich musi sobie pograć, Voodoo i grafikę też trzeba wygrzewać. Tak się dba o sprzęt elektroniczny - eksploatacja, eksploatacja i jeszcze eksploatacja!!!
Jeżeli chodzi o zasilacz to nie jakieś stare padła, na mocne używki też trzeba uważać bo często są wykorzystywane w koparkach i są mocno wyeksploatowane.
Najlepiej zainwestować w "nowy" mocny zasilacz tak jak ja zrobiłem <brak linka>.
Nie pozwole sobie na to żeby GUS, AWE, DB50xg... mi spłonęły i jezeli Wy tego nie chcecie no nie oszczędzajcie!!!

#34 - sajmon - 2019-02-09 13:19

Hmm o fałszowaniu to nie pamiętam ale kostki napewno wsadzalem z oti vga, ile tego było tez nie pamiętam. Ps gusa też mam Wink ale wole awe wraz z db50 Cool

#35 - HanJammer - 2019-02-10 15:35

A ja wczoraj miałem fajerwerki na rzekomo nowej płycie 286... podziałała chwilę, coś lekko pyknęło i przestała. Zasilacz AT nawet nie startował. Z drugim to samo. Odłączam płytę - działają, napięcia normalne. OK, to podłączam tylko P8 do płyty... włączam - jebut! Tantal strzelił... Super.
Przelutuję na niej w takim razie chyba wszystkie - może jeszcze zadziała. Szkoda by było gdyby nie działała, bo fajna jest.

#36 - magiarasta - 2019-05-25 21:28

Czy ktoś by mi polecił jakiś nowy współczesny zasilacz to retro pc? Ma zasilać komputer z P1 i P3.Pisząc nowy mam namyśli taki prosto ze sklepu z gwarancją.

#37 - Campaniero - 2019-05-25 22:53

bobdylan wrote on 20. Jan 2019 at 22:23:
Wiem jak ważny jest zasilacz, wszystkie moje to EVGA lub sprawdzone i rekomendowane na jonnyguru.com.
A czy bezpiecznie jest używać zasilacza AT? Też mam taki, który po otwarciu wygląda jak nowy. Czy gdyby wymienić mu kondensatory na nowe to można mu zaufać?
No i ostatnie pytanie, jakie marki zasilaczy były w tamtych czasach solidne?


W starszych kompach mam tylko zasilacze AT, nawet do żadnego nie zaglądałem Cheesy. Ale jak zaczynałem zbierać już prawie 10 lat temu to często dostawałem sprzęt za darmo albo za psie pieniądze (bo tez tyle to było warte wówczas) więc nie przejmowałem się że cos się ufajczy. Generalnie jak odpalam czasem to wszystko działa ale planuje kupić hurtowo kondensatory i powymieniać - chociaż tyle Smiley.

#38 - Callahan - 2019-05-25 23:23

@ magiarasta

Szukaj po prostu mocarnej linii +5V- tak ze 30A min do i kompletu z napięciem -12V.

#39 - 314TeR - 2019-05-26 12:36

magiarasta wrote on 25. May 2019 at 21:28:
Czy ktoś by mi polecił jakiś nowy współczesny zasilacz to retro pc? Ma zasilać komputer z P1 i P3.Pisząc nowy mam namyśli taki prosto ze sklepu z gwarancją.

AT czy ATX szukasz? Jak ATX i ma być ISA to niekiedy też dobrze mieć -5V. Mało kart potrzebuje, ale aby było "cacy" warto o tym pamiętać.

#40 - magiarasta - 2019-05-26 17:03

Szukam zasilacza ATX.Będzie musiał zasilić taki zestaw:
ASUS cuv4x
Pentium III 933mzh
Geforce 2 Pro
SB CT4380
2x Voodoo 2 12MB
2x HDD
1x DVD
1X Czytnik kart pod IDE

#41 - sajmon - 2019-05-26 17:16

Spokojnie 350tka z fsp- fortron wystarcZy lub chieftec.Możesz spróbować znaleźć modecom ale wersje produkowaną przez fortrona.

#42 - MarianX - 2019-05-26 18:06

Zgadzam się z @sajmon i @Callahan, będziesz potrzebował mocnej linii 5V i do tego zadania spokojnie wystarczy markowy zasilacz 350W. Osobiście celuję w jakiegoś enermaxa ze względu na potencjometr do jednego z wentyli i dużo molexów. Póki co lecę na tandetnym iBOX 400W z czego +5V ma 14A, +3.3V ma 20A ale jest w stanie bez problemu pociągnąć PIII-866, 2xHDD, 1xram i GF6600GT z dodatkowym zasilaniem. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy kolejnymi normami ATX i nie wiem też jakie ma to znaczenie w retro Smiley

#43 - 314TeR - 2019-05-26 18:08

Szukaj też Enlight i Seasonic - to niszowe, ale bardzo solidne marki. Tu masz co prawda cybertycz, ale porządną 300W z 25A na 5V oraz 20A na 3, 3V (razem 180W) oraz -5V na wypadek potrzeby dla ISA:

<brak linka>

#44 - magiarasta - 2019-05-26 20:20

Ten zasilacz co wyżej mi poleciłeś to od razu muszę zanieść do serwisu żeby kondensatory wymienić?

#45 - pawelemtica - 2019-05-26 20:23

sajmon wrote on 26. May 2019 at 17:16:
Spokojnie 350tka z fsp- fortron wystarcZy lub chieftec.Możesz spróbować znaleźć modecom ale wersje produkowaną przez fortrona.

Jak odróżnić modecoma od fortorna od niefortrona? Mam kilka sztuk z rozbiórek i nie wiem czy jest sens trzymać.

#46 - MarianX - 2019-05-26 20:58

Wrzuć foty to się ogarnie. Strzelam że na dzień dobry porządne zasiłki mają mieć wagę Smiley

#47 - pawelemtica - 2019-05-26 21:48

MarianX wrote on 26. May 2019 at 20:58:
Wrzuć foty to się ogarnie. Strzelam że na dzień dobry porządne zasiłki mają mieć wagę Smiley

Na razie dwa, dwa kolejne są pod wszystkimi pudłami, więc jutro je wytargam, ale z tego co pamiętam jeden z nich to również feel350 tylko chłodzony przez 120mm.

<brak linka>

<brak linka>

Wg zdjęć w necie drugi MC może być Fortronem PNF, a ten pierwszy to nie wiem. Swego czasu jak markowe zasilacze były warte co pół kompa to na forach polecali własnie feel350.

#48 - 314TeR - 2019-05-26 22:00

magiarasta wrote on 26. May 2019 at 20:20:
Ten zasilacz co wyżej mi poleciłeś to od razu muszę zanieść do serwisu żeby kondensatory wymienić?

Czort wie, nie znam wszystkich rewizji i wersji. Mam 2 szt takich zasilaczy mniej więcej podobnego okresu. Oba działają. Jeden otwierałem i kondensatory wyglądały znośnie. Dla świętego spokoju to i w każdym 20 letnim zasilaczu warto zmienić kondensatory.

#49 - kazeobi - 2019-05-26 22:10

Enlight corp chyba od 15 lat już nie istnieje; nie brałbym nic tej marki.

#50 - 314TeR - 2019-05-26 23:55

kazeobi wrote on 26. May 2019 at 22:10:
Enlight corp chyba od 15 lat już nie istnieje; nie brałbym nic tej marki.

Tak samo jak S3, 3dfx, Number Nine, ELSA i wiele innych. Enlight w tamtych czasach przebijał jakością Chiefteka, nie wspominając o dolnej półce jak Modecom czy inne wynalazki pchane na rynek.

PS Coś tam wciąż klepią, albo ktoś się podpiął pod markę, ale logo się zgadza: <brak linka>

#51 - kazeobi - 2019-05-27 04:34

Zauważ że popsuty kondensator w karcie graficznej nie spali komputera...

#52 - 314TeR - 2019-05-27 10:00

kazeobi wrote on 27. May 2019 at 04:34:
Zauważ że popsuty kondensator w karcie graficznej nie spali komputera...

Zgadza się. Może źle się wyraziłem. Dla mnie "znośnie" to takie akceptowalnie optycznie, nie sprawdzone pod względem parametrów elektronicznych. Nie ma oznak wylania, spuchnięcia, ale to nie wszystko. To czy kondensatory są "OK" można sprawdzić dopiero po wylutowaniu i zmierzeniu. Zdarzało mi się wymieniać kondensatory z sekcji zasilania gdzie optycznie były idealne, a z oryginalnych 220uF zostało np ~80uF.

Obecnie nie ma na rynku nowych zasilaczy z mocną liną 5V i z dostępnym -5V. Ostatnie takie zasilacze na rynku pojawiły się ~15 lat temu. Od specyfikacji ATX 2.0 np -5V zniknęło.

Bez względu czy to firma X, Y czy Z kondensatory elektrolityczne są jakie są, i jeśli chcesz mieć pewność, to po 20 latach warto je zmienić, szczególnie te pracujące w zasilaczu gdzie nigdy lekko nie miały.

Natomiast to czy jakaś firma zniknęła 15 lat temu z rynku to żaden wykładnik jakości ich produktów.

Poniżej jedyna fotka jaką mam wnętrza zasilacza jakiego mam i używam.

#53 - pawelemtica - 2019-05-27 13:24

Co do modecomów to chyba sam sobie odpowiedziałem, ale jeszcze znalazłem zasilacz AT EMITER

Trzymać to?

#54 - magiarasta - 2019-05-27 22:15

A miał ktoś styczność z zasilaczami firmy Be quiet! serii BQT P4?
Zdaje się się że były przeznaczone pod pierwsze Pentiumy 4.Na Allegro jest ich sporo.Co prawda dużo uszkodzonych ale specyfikacja wygląda nieźle.Kupować i robić recap?

#55 - kazeobi - 2019-05-27 22:18

Jeśli P4 na gniazdo na wtyczkę P4, to każdy nowy styknie. Gorzej ze wczesnymi, S423, z wtyczkami AUX...

#56 - pawelemtica - 2019-05-28 01:38

Jak chcesz iść w wyższą półkę sprzed lat to obserwuj tagany, jakiś czas temu za 25zł wyciągnąłem modulara 430W

#57 - Callahan - 2019-05-28 09:02

Od 2005r te tagany i bequiety to jakieś podróbki zasilaczy... przewody cięższe niż sam zasilacz, psuło się to często, a i eksplozje nawet się zdarzały.

#58 - zyga64 - 2019-05-28 11:56

Zasilacz z tej aukcji jest OK, pod warunkiem że jest sprawny. To Fortron.
<brak linka>

#59 - udam_u - 2019-05-28 12:49

Co do Tagana to byłem kiedyś wyznawca marki (szwagier też) ale wyleczyliśmy się z tego po tym jak padły nam oba ~3mies po gwarancji. (: Dodam tylko, że ten mój był jak na swoje czasy (Socket A) niezłym kozakiem 480W (TG480-U01). Generalnie problem polegał chyba na tym, że Tagany były ciche i gorące co nie sprzyja długowieczności...

#60 - Callahan - 2019-05-28 18:40

Takie zakupiłem jakiś czas temu po 30zl:

#61 - pawelemtica - 2019-05-28 23:52

udam_u wrote on 28. May 2019 at 12:49:
Generalnie problem polegał chyba na tym, że Tagany były ciche i gorące co nie sprzyja długowieczności...

Albo na tym, że jednak w porównaniu z innymi zasilaczami są w środku mocno nabite jedno na drugi, cyrkulacja ograniczona, a i kurze mają się gdzie w ciskać. Ja se swojego wytrzepałem tyle brudu co z niekiedy z całego kompa.

#62 - udam_u - 2019-05-29 18:35

pawelemtica wrote on 28. May 2019 at 23:52:
Albo na tym, że jednak w porównaniu z innymi zasilaczami są w środku mocno nabite jedno na drugi, cyrkulacja ograniczona, a i kurze mają się gdzie w ciskać. Ja se swojego wytrzepałem tyle brudu co z niekiedy z całego kompa.
Racja, mogło to mieć też duży wpływ. (: