HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
EAX nie dawał nic czego nie można by było uzyskać na CPU - tyle że po prostu miał do tego przeznaczony hardware dzięki czemu robił to bez obciążania procesora.
HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
ostatecznie okazało się, że dobre słuchawki lub głośniki 2.1 to aż nadto.
To samo mozna napisac o GPU

I nie zmienia to faktu, ze gra robiaca efekty audio na sprzecie, nawet jak podlaczysz "wysokiej klasy glosniki 2.1 lub sluchawki" bedzie biedniejsza w odsluchu, jesli nie zaemulujesz brakujacych funkcji np. zmodyfikowanymi bibliotekami... tylko tu mamy komputery klasy P3, wiec szalec nie ma jak z cyklami procesora.
HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
Swoją drogą to czas pokazał, że inaczej niż boom na VR z lat 90 (VR ostatecznie w tej chwili kwitnie i ma się coraz lepiej) - boom na bajery audio (pozycjonowanie jak A3D, efekty jak EAX czy system 5.1, 7.1) - przeminął - okazały się po prostu gimmickami i wszelkie ich rzekome zalety jak widać można z powodzeniem obsłużyć w sofcie
gimmick
/ˈɡɪmɪk/
noun
a trick or device intended to attract attention, publicity, or trade.Też uzywasz słów, których znaczenia nie znasz

CPU wraz z rozwinietymi bibliotekami po prostu "zjadly" (MS tez temu pomogl) akceleracje sprzetowa, tak samo jak CPU zjadlo dekodery MP3 zanim te sie narodzily (niektore karty dzwiekowe z przelomu wiekow je maja), MPEG2, BluRay/H264 (chyba jeszcze mam gdzies BCM70012), PhysX (kto to jeszcze pamieta?) , czy pewnie inne urzadzenia (kiedy ostatni raz patrzyles, czy Twoj apache potrzebuje akceleratora SSL, bo biedny bezowy tower nie wyrabia z 100 polaczeniami?

) .
Wszystko to byly urzadzenia majace swoje realne i odczuwalne zastosowanie (poza tym MP3

), ktore dawalo korzysci, w porownaniu do... dajmy na to Wireless USB (choc to moze kwestia mojej perspektywy, bo np niby nie uzywalem nigdy FW inaczej niz do naglego shutdownu komputera minijackiem, ale nie widze tego jako sciemy, bo jednak to bylo uzywane przez kogos, gdzies tam. A z WUSB moze byc podobnie

, ale dla mnie to naciaganie na dodatkowe, nigdy nie uzywane cos w niektorych Latitudach

) .
Więc grajac w <brak linka> z audio renderowanym na procesorze (albo... <brak linka> jakbys kupil zamias 1070) - pewnie z 200 razy szybszym niż te pentium z 1997 roku - będziesz używał tej samej technologi (HRTF), której cywilnelinethrough konsumenckie zastosowanie na PC pojawiło się w Aurealach, i <brak linka>.
BTW, pierwszy Xkoc obslugiwal 5.1 i Sensure, drugi - az do wpuszczenia tam indyków - mial w wymaganiach do publikacji gier dzwiek 5.1, trzeci (jak i Win 10) ma wbudowany HRTF, PS2 umial nakladac na dzwieki efekty... <brak linka>, PS3 mial SPE do audio, PS4 ma AMD TrueAudio, a PS5 ma miec nastepna wersje tej technologi.