3dfx.pl :: retro computers :: nasze buildy :: 2x P3-S 1.4GHz / 6VXD7 / 2048MB CL2 / R9700 / SSD

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - adalbert - 2021-02-03 17:28

No i udało się w końcu zbudować dual tualatina Smiley zamocowane do podstawki z pleksi póki co.

Parametry:
Płyta GA-6VXD7 (kondensatory do wymiany, ale działa). Chipset VIA694X.
2x 1.4GHz SL5XL Pentium III-S (mod - odlutowane nóżki + połączenie pinów)
2 GB Kingston PC133 CL2
64GB Sandisk SSD
Radeon 9700 (pro?) 128MB
XP Pro SP3
Fortron SFX 300W (300-60GHS)
ciągnie koło 100 wat w stresie.

Test pamięci w Sandra 2001:
ALU 370MB/s,
FPU 372MB/s

Wrzucam jeszcze 3dmark2001se. Duża róznica w zależności od wersji sterownika:

XP stock: 8831pts
Catalyst 3.1 (wersja 3D Prophet): 9916pts
Catalyst 3.7: 8992pts

jest jeszcze jakaś wersja jaką warto spróbować? Fajnie by było przebić 10K Grin

#1 - leosh - 2021-02-03 20:02

Brawo brawo, a czy Crysis na tym pójdzie? Wink

#2 - KGB - 2021-02-03 21:53

leosh wrote on 03. Feb 2021 at 20:02:
Brawo brawo, a czy Crysis na tym pójdzie? Wink
w tych czasach nie bylo crysisa, wiec w pytaniu byl quake Cool

adalbert wrote on 03. Feb 2021 at 17:28:
Radeon 9700 (pro?) 128MB nie wiesz jaka wersje karty masz? sprawdz taktowanie rdzenia

#3 - adalbert - 2021-02-03 22:26

Crysisa też mogę kiedyś sprawdzić Cool na razie sprawdziłem Quake III (wersja GOG; wyświetla się w grze 1.32):

domyślne ustawienia oraz r_smp 1:
640x480 (color depth: default, lightmap, geometric detail: high, bilinear, texture quality: default, texture detail na 3/4)
1260 frames, 9.1 seconds, 138.6 fps

1024x768 + lepsze ustawienia i r_smp 1 (color depth: 32bit, lightmap, geometric detail: high, trilinear, texture quality: 32bit, texture detail na 4/4)
1260 frames, 9.2 seconds, 137.2 fps

chyba rozdzielczość nie ma znaczenia Wink

PS dla porównania 1024x768 z r_smp 0:
1260 frames, 9.7 seconds, 129.7 fps

KGB wrote on 03. Feb 2021 at 21:53:
nie wiesz jaka wersje karty masz? sprawdz taktowanie rdzenia


Kupiłem ją dawno temu, miała nieoryginalne chłodzenie i w sumie do teraz jej nie używałem, to sam nie wiem Tongue ale na naklejce jest Radeon 9700 128M PN 1029422330-091716, no to chyba jednak non-pro. Pokazuje 277 MHz GPU / 270 MHz Memory.

#4 - KGB - 2021-02-03 23:52

tak, standardowy r9700,
wersja pro ma 325MHz na rdzeniu i szybsze pamieci

wersja z GOG na winXP idzie na zywca, czy przez emulator?
trzeba by wyluskac czysta gre, to powinno chodzic bez problemow na win98 i na winXP w sumie tez,
moze sie okazac, ze ograniczenia fps wynikaja z tego dosboxa, czy co tam siedzi w GOG,
albo tulipan to za malo, zeby r9700 sie rozkrecila, co tez jest wielce prawdopodobne

#5 - adalbert - 2021-02-03 23:59

Chyba na żywca, bo odpala się normalny quake3.exe z 2002 roku.

Jak dostanę HD4650 AGP to jeszcze z tym porównam i zobaczę jakie będą wyniki.

#6 - Neo - 2021-02-04 00:44

9700 się zdecydowanie nudzi przy Tualu. Na A64 było by dwa razy tyle punktów. Nawet GeForce 3 wyciąga 10k kiedy CPU nie ogranicza.

#7 - forteller - 2021-02-04 13:08

Generalnie GeForce'y lepiej działają na s370. GF4Ti powinien dużo wyższe wyniki wykręcić w Q3 niż Radeon 9700, a i w 3DMarkach powinien wypadać podobnie.

Z resztą jak się zwróci uwagę na wyniki cząstkowe, to te 9-10 tysięcy punktów jest robione testem nature. W pozostałych testach podkręcony GF4Ti4200 potrafi być szybszy.

Wrzucam mój wynik dla porównania zrobiony na upośledzonej płycie mATX Chaintecha. 9700 to super karta, ale jak koledzy wspomnieli - do szybszych zestawów. Tutaj idealny byłby właśnie GF4Ti.

A Crysis w ustawieniach minimalnych na tym pójdzie mając około 10fps ze względu na procesor. Sam 9700 potrafi wyświetlić około 20-25fps na plaży przy najniższych ustawieniach i niskiej rozdzielczości.

#8 - 1bubi - 2021-02-04 21:47

Ja mam P3 Tualatina 1.4Ghz obsadzony na asusie tusl2-c z geforce 6600gt winfasta. gry z tamtych lat full detale. Nic nie tnie czy przycina. Tutaj widzę, że grafika czasem się chyba nudzi. testów nie robiłem jeszcze, ale z gier widać jak procek też nie jest na urlopie tylko charuje cały czas ponad 80, 90%.

#9 - MarianX - 2021-02-05 11:19

Kiedyś sprawdziłem jak wygląda wydajność kart od TNT2 Pro do Geforce4. Zapodam później do porównania Smiley

#10 - adalbert - 2021-02-07 13:42

Nawet CS: Source na multi jako-tako działa z Radeonem HD4650 Wink
<brak linka>

HL2: Deathmatch też, chociaż trochę mniej klatek. Ale na singlu jest całkiem spoko.
<brak linka>

//update: HL2 <brak linka>

#11 - Neo - 2021-02-07 15:13

A to świetne wykorzystanie, bo HL2 i Source już wykorzystują wielowątkość Smiley