3dfx.pl :: retro computers :: software :: Lista gier lub w ogóle softu korzystającego z SS

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - leosh - 2020-06-19 09:44

Chodzi o początkowy okres 2000-2003. Szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Ciekawi mnie czy dużo oprogramowania korzystało wówczas z SSE2.

#1 - Neo - 2020-06-19 11:31

Korzystało sporo, ale do działania nie wymagało nic. Już Tomb Raider Angel of Darkness miał w konfiguratorze do wybrania opcję optymalizacji SSE2, jak i samego SSE lub samego AMD 3DNow! Za to Tomb Raider Legend i Anniversary już obowiązkowo wymagały SSE (pierwszego).

#2 - leosh - 2020-06-19 14:56

Neo wrote on 19. Jun 2020 at 11:31:
Korzystało sporo, ale do działania nie wymagało nic. Już Tomb Raider Angel of Darkness miał w konfiguratorze do wybrania opcję optymalizacji SSE2, jak i samego SSE lub samego AMD 3DNow! Za to Tomb Raider Legend i Anniversary już obowiązkowo wymagały SSE (pierwszego).

Dzięki za zainteresowanie tematem. Chciałem sobie przypomnieć przy okazji artykułu na purepc.pl o Duronach i Athlonach:

<brak linka>

Nieźle ten czas zasuwa.

#3 - pawelemtica - 2020-06-21 00:00

Ciekawostką odnośnie podkręcania tych AMD jest to, że trzeba było rysować ścieżki grafitem pomiędzy mostkami.

#4 - Neo - 2020-06-21 14:42

Jeśli chciałeś zmienić mnożnik. Działało, bo grafit na takiej długości stawia opór poniżej jednego kilo Ohma. Jednakże ta metoda nie była najlepsza, bo zdarzało się że trochę go odpadało pod wpływem nagrzewania i stygnięcia, przewodność słabła i mod się resetował po kilku miesiącach. Dobre to było do testów, a na stałe bardziej trwałe metody połączenia.

#5 - forteller - 2020-06-21 14:54

Lakier do naprawiania ogrzewania tylnych szyb w samochodach i jazda Tongue z resztą na organicznych Athlonach ołówek nie działał już wcale, a od 39 tygodnia 2003 roku AMD definitywnie zablokowało mnożnik wszędzie poza FXami i prockami Black Edition.

#6 - KGB - 2020-06-29 14:30

forteller wrote on 21. Jun 2020 at 14:54:
AMD definitywnie zablokowało mnożnik wszędzie poza FXami i prockami Black Edition.
nie definitywnie, bo na sA jest jeszcze pin-mod, czyli wymuszanie ustawien na nozkach proca,
jezeli nie zadziala, to jeszcze mozna wymusic wykrywanie proca jako mobila i zmieniac mnoznik programowo (program nie dziala na plytach nf2)

#7 - forteller - 2020-06-29 14:37

Ciężko już o źródła w tym momencie, ale opisane przez Ciebie metody działają do wspomnianej przeze mnie daty. Na późniejszych procesorach nie zmienisz mnożnika, chociażbyś im laurkę na froncie wymalował i ładnie poprosił Smiley

#8 - KGB - 2020-06-29 15:05

doszly do mnie sluchy, ze pin-mod dzialal na Sempronie, a ta nazwe wprowadzono po roku 2003,
sam nie sprawdzalem, bo nie mialem potrzeby - moze sie skusze w wolnej chwili,

co do daty 0339, to wczesniejsze proce 130nm byly po prostu odblokowane fabrycznie, a pozniejsze zablokowane mimo braku ciecia mostkow L1,
ale to jest data nieoficjalna, bo mam Durona 0342, ktory ma odblokowany mnoznik,

metoda na mobila jest definitywnie skuteczna na zablokowanym procesorze, bo wlasnie w zwiazku z nimi powstala,
takim samym sposobem (pomijajac program oczywiscie) mozna zmienic zwyklego proca na przeznaczonego do dzialania na plycie z dwoma gniazdami

#9 - forteller - 2020-06-29 15:43

Faktycznie metoda na AXP-M nie została zablokowana. W podobnym czasie Durony Applebread straciły możliwość odblokowania cache L2 do 256kB, więc podejrzewałem że metody na mostki również przestały działać, lecz okazuje się że nie:
<brak linka>

Trzeba tylko pamiętać, że nowsze K7 miały inny sposób pakowania i nie szło zamalować tak po prostu mostków - trzeba było najpierw zdrapać wierzchnią warstwę laminatu, która je przykrywała. Robiłem to w swoim zestawie Dual K7:
<brak linka>