#0 - Callahan - 2019-03-25 12:29
A więc i mój Rush ma mały problem z wyświetlaniem 2D.
Po wgraniu sterowników krzaczy z lekka i czasami się zawiesi na pulpicie.
W glide działa choć nie testowałem głęboko.
Wiadomo. Pamięć. Chodzi o rozpoznanie które moduły są dla alliance, a które Rusha?
Po pcb nie jest to jednoznaczne, bo wygląda jakby część była wspólna.
Karta niezbyt jasno zgłasza ile ma pamięci niestety.
#1 - Callahan - 2019-03-25 12:31
Zdjęcie pożyczone z 3dfx.cz
Mógłby mi posiadacz Rush’a sprawdzic czy to jest poprawne zgłoszenie ilości pamięci? Nigdy nie miałem takiej karty, a wiec nie wiem czy to zgłasza pamięć 2D czy 2D+3D czy samo 3D?
#2 - MarianX - 2019-03-25 13:37
Miałem podobny problem z artefaktami w pulpicie na dzień dobry. Wystarczyło wrzucić jakiś Pstrip i zmniejszyć taktowanie pamięci dla chipu AT25

Pomogło z miejsca. Możliwe że można to zrobić w sterownikach.
W tym temacie było trochę o rushu, ale wydaje mi się że pamięć jest pokazywana w prawidłowy sposób. Puść 3Dm99 to będzie jasne jak jest z pamięcią

<brak linka>
#3 - pawlak - 2019-03-25 18:26
<brak linka>
U mnie wyglada tak, zakładki od mirro to tylko bałagan po innej karcie.
Na sterowniku single board tez mi ta karta krzaczyła w 2d, na sterowniku z falconfly dual board działa oki.
Moj rush to biostar
#4 - Callahan - 2019-03-25 21:21
@ pawlak
I mówisz, że na sterowniku od kanapki działa ok? Hmmm czyżby obniżone takty- to co MarianX napisał - i po prostu zadziałało?
Z
Sprawdz jakie masz taktowanie at25...
#5 - pawlak - 2019-03-25 22:17
Nie wiem czy Ewerest tu nie klamie bo na szybko cos pobrałem, w każdym razie sterownik od kanapki rozwiązał problem

#6 - Callahan - 2019-03-25 22:35
Ok, dzięx!
Czyli wiadomo o co chodzi

Obniżone takty. Muszę to sprawdzić.
#7 - MarianX - 2019-03-25 22:36
W plikach informacyjnych instalatora zawarte są wartości częstotliwości dla voodoo i dla AT25 osobno. Na niektórych maks jest 72 MHz.
#8 - Callahan - 2019-03-25 22:44
@ MarianX
Ha! Faktycznie Marian!
Zobacz, jeden inf od single planar i drugi od dual planar-zobacz jak różne są taktowania!
#9 - VooDooMan - 2019-03-25 22:45
qrna... ja X lat temu tez miałem ten problem... myślałem, że mój rush jest walnięty i poszedł ze złomem na sprzedaż...

#10 - MarianX - 2019-03-25 22:49
Daj znać czy pomogło

na moim a-trendzie instalowałem stery dual planarna i karta śmigała ok

#11 - sajmon - 2019-03-26 23:17
a co bardziej przydatne? V1 + np jakiś virdż czy rush?
#12 - Callahan - 2019-03-26 23:24
V1 + coś tam

Rush jest wolniejszy i nie do końca zgodny z V1 (glide). A i z directX to wiadomo jak to było.
Mi to tylko dlatego, że karta jest duża

#13 - konku - 2019-03-26 23:45
Na Rush'u działa za to akceleracja w okienku. Rzecz na V1 i 2 nieosiągalna. Wszystkie gry jakie mi przychodziły do głowy na koniec lat 90tych... działały mimo powtarzanej opinii jaki to Rush jest gorszy od V1. Moja ulubiona karta w historii 3dfx'a.

#14 - Neo - 2019-03-27 08:31
Myślę, że w rakietach Socket 3 Rush był by lepszą opcją, bo slotów PCI mało i USB wygodnie jest dodać, a że odrobinę wolniejszy od V1 to na tych procach i tak nie zauważysz. A tak można mieć kontroler SCSI, USB i szybką grafę i jest krążownik jak się patrzy

#15 - Callahan - 2019-03-30 12:51
Dobra. Działa. Zmniejszyłem w rejestrze taktowanie AT25 do 60MHz i nic nie krzaczy.
Yyyyyy tylko kwestia wydajności... glguake na Pentium pro ma równo 15fps w minigl... to chyba za mało, nie? voodoo idzie 50MHz fabrycznie.
Może ktoś podać jakiś wynik timedemo? Bo ja nie mam doświadczenia z Rushem...
#16 - Neo - 2019-03-30 13:58
Też jestem ciekaw, bo zaczynam się przyzwyczajać do myšli o takim z 5x86

Słyszałem o 10% różnicy wydajności, ale 50% wydaje się być ostro przegięte. Może idzie na AT3D

#17 - Callahan - 2019-03-30 14:57
Hehe, nie, renderuje Voodoo Rush

#18 - MarianX - 2019-03-30 21:27
Tutaj Q1 niewiele szybciej
<brak linka>
#19 - Callahan - 2019-03-30 21:54
Faktycznie... wszystko pasuje.
Jak graliśmy na dzielonym ekranie w nfs3 na P2-233?

Nie wiem, ale pewnie było z 15fps... i się cieszyliśmy.
A swoją drogą, to Rage Pro ze dwie sztuki mam na pci, może się z nimi przeproszę- wychodzi, że nie takie złe karty:

#20 - pawlak - 2019-03-30 22:25
Mi się jeszcze wydaje ze gry w glide na rushu wyglądają gorzej niż na v1. porównywałem sobie ostatnio w nfs2se i nfs3. Pixele rozmazane itp ale to nie jest do końca to samo. Miejscami mam wrażenie ze niektóre elementy to gołe d3d. Wydajność rzeczywiście zauważalnie mniejsza
#21 - Neo - 2019-03-30 22:49
Uuu, to kiepsko... jednak zostawię ViRGE+V1, bo nawet na Socket 3 bym dropy zauważył
#22 - Callahan - 2019-03-31 16:06
To jeszcze sprawdzić wypada z P2-OD.
#23 - konku - 2019-03-31 18:09
pawlak wrote on 30. Mar 2019 at 22:25:
... gry w glide na rushu..[CIACH]... niektóre elementy to gołe d3d Ale że jak?

#24 - pawlak - 2019-03-31 18:28
Czyli na rushu w nfs2se droga, trawy drzewka maja rozmyte ładnie pixele ale niebo już nie, wygląda tak samo jak w d3d, inaczej wygląda tez kurz z pod kół. Postaram się w najbliższym czasie to sprawdzić raz jeszcze bo może mi się tylko wydaje i wrzucę ss
#25 - pawlak - 2019-03-31 19:17
Oki sprawdzone. Wkładam rusha odpalam nfs i wygląda średnio. Biorę tel żeby zrobić fotkę i wszystko stało się jasne. W tel wyglądał super:D Wcześniej miałem v1 na malym 15 calowym monitorku, rusha podłączyłem już na 22 i dopiero patrząc przez telefon zorientowałem się że sam siebie w konia zrobiłem i jeszcze Was próbowałem

Duży monitor + mało fps= większe tekstury i więcej czasu na przyglądanie się ich niedoskonałością co dało efekt gorszej jakości obrazu. Dla pewności włożyłem v1 i wyglądało tak samo z tym ze było płynnie:)
#26 - Callahan - 2019-03-31 20:41
Wlasnie to jest sedno sprawy- 20 lat temu nie było wielkich ekranów TFT. Wszystko było piękne na malutkich crt

a dzisiaj nawet jesli już crt to 21” albo większy
