3dfx.pl :: 3dfx :: hardware :: SLIghtly problematyczne Voodoo 2

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - Neo - 2019-12-14 22:11

Mam kłopoty z Voodaczami w moim nowym zestawie Slot A. Niby działa, ale nie wszystko stabilnie. DXDIAG wywala taki oto błąd przy teście z użyciem interfejsów DirectX 7, z interfejsami 8 i 9 przechodzi pomyślnie. Re-Volt (D3D) śmiga znakomicie, po kilku godzinach żadnych problemów. Vulture też zdaje się działać dobrze. 3DMark 2000 wysypuje się podczas testu Game 2. Rayman 2 (Glide) wykrzacza się po przejściu pierwszego poziomu. Earth 2150 w Glide wysypuje się przypadkowo. Na dżiforsie wszystko lata bez zarzutu.

Używam sterów FastVoodoo2 4.6. Referencyjne zawieszają system po okazaniu się pulpitu i paska zadań. Mam 2 takie same karty w SLI (co prawda jedna była rozszerzana do 12MB, ale testowałem ją wtedy i jako dwunastka chodziła 100% dobrze). 3DMarka i dxdiag sprawdziłem również z wyłączonym SLI i to samo.

Planuję sprawdzić takie rzeczy: zamienić karty miejscami, wywalić sieciówkę Broadcom, zmienić RAM (mimo że kości przechodzą wszystkie testy). Jakieś sugestie?

#1 - Callahan - 2019-12-14 22:37

Wyjmij ramu, bo to w98se? Huh

#2 - MarianX - 2019-12-14 23:07

A zobacz inne sterowniki np. FastVoodoo2 4.0 Smiley

#3 - Neo - 2019-12-15 00:03

Callahan wrote on 14. Dec 2019 at 22:37:
Wyjmij ramu, bo to w98se? Huh
Windows Me. Jest to jedna z opcji, które rozważam.

#4 - MarianX - 2019-12-15 00:06

A ile masz ramu?

#5 - Neo - 2019-12-15 01:16

512 MB. Bardziej niż z ilością, myślę że może być któraś kość lekko walnięta i na testach nie wychodzi a w Glide jest bardziej wrażliwe? Będzie dłuższa wolna chwila to rozbebeszę i przebadam w konfiguracji minimalnej - jedna kość powiedzmy 128 MB i bez sieci. Jak nie zaskoczy, to karty na odwrót. Polepszy się - będę po trochu dokładał i obserwował.

#6 - Neo - 2019-12-17 19:35

OK. Wyjąlem sieciówkę, ograniczyłem RAM do 128 MB - bez zmian. Zamieniłem Voodacze miejscami - błąd DX7 dalej jest, 3DMark się wziąż wiesza, ale Rayman 2 przestał się wywalać. Poskładałem do kupy, ale na wszelki wypadek zostawiłem 384 MB RAMu. Zdaje się działać wystarczająco poprawnie. Pewnie do czasu jak przysiądę właściwie pograć...

#7 - MarianX - 2019-12-18 10:11

Ram to nie problem Smiley Zobacz inne stery, jakieś wcześniejsze fast voodoo. Te które masz delikatnie podkręcają kartę, może o to chodzi...

#8 - Callahan - 2019-12-18 12:42

A ten system to masz od zera czy jakiś przechodni? 98 sprawdzałeś?

#9 - Neo - 2019-12-18 13:15

System był stawiany od zera - to świeży sprzęt.

#10 - Callahan - 2019-12-18 13:24

Testy Dx 8 i 9 może idą z GF, a dx7 na V2 emulowane przez fastvoodoo wywala się? W fastvoodoo nie było jakiś przełączników setdx8, wpisów do rejestru czy coś takiego? Był taki programik mały do ustawiania primary direct3d device...
Sprawdzałeś z jakaś kartą primary typu hm hm Virge?

#11 - Neo - 2019-12-18 14:43

W DXDIAG są osobne zakładki Ekran1 dla gf3 i Ekran2 dla Voodoo. To że tam DX7 nie zaskakuje to mnie nie wzrusza, bo takie tytuły i tak puszczam na gf3, po prostu zaciekawił mnie ten błąd. Gry korzystające z DX 6.1 śmigają na Voodaczach bez zarzutu. I równie szybko, a nawet lepiej wyglądają (na geforce lekko przeciągnięty kontrast w Re-Volt i brzydkie tekstury w Vulture). Rejestrowi się przyjrzę...