3dfx.pl :: 3dfx :: offtopic :: Nowe Allegro to jakieś nieporozumienie....

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - VooDooMan - 2018-02-22 12:17

Witam, od czasu ostatnich większych zmian na allegro nie chce mi się tam wchodzić nawet żeby coś kupić... ale pomijając ten fakt sprzedawać gdzieś trzeba i tu jest właśnie problem: JAKO SPRZEDAJĄCY JESTEŚ BEZBRONNY wobec perfidnych oszustów!!!
Brak możliwości wystawienia komentarzy dla kupujących to jakaś kpina...

Przykład z życia:
Wystawiłem jeszcze w zeszłym roku wąż do gazu (waż był NOWY - zainstalowany i natychmiast odinstalowany od instalacji bo się okazał nie prawidłowy bo był za długi i miał nie te końcówki przez co była konieczność stosowania przejściówek a tego nie chciałem... niestety paragon się zapodział i nie mogłem go oddać...) W sklepie kosztował 150 zł... wystawiłem za trochę mniej, i tak spuszczałem z ceny, ostatnio zeszłem na 69zł i za tą cenę w końcu ktoś kupił 14 lutego. Kasa przyszła zaraz, waż wysłany na drugi dzień. Patrze w tym tygodniu na opinie z allegro a tam NEGATYW: Waż nie jest nowy, widać ślady odkręcania... Mówię ok, pominąłem ten fakt w opisie, mówię sobie moja strata, chociaż wąż tak naprawdę nowy (!) ... ale widzę że się z idiotą nie da rozmawiać no to mówię sobie oddam mu tą kasę... niech mi już go nawet nie odsyła tylko ten przeklęty negatyw wymaże (jak 10 lat sprzedaję NIGDY mi się coś takiego nie zdarzyło...) Oddałem mu 69 zł z powrotem na konto, niech ma już ten pieprzony wąż za darmo (i tak nie mam co z nim zrobić a sprzedać to cholerstwo jak widać ciężko...) i oczyści mi moje konto bo ja chce dalej sprzedawać bez skazy... a ten po chamsku że chce jeszcze zwrot 12 zł za przesyłkę! (która de facto kosztowała mnie więcej...)

I co ja mogę mu w takiej sytuacji zrobić?

Koleś ma NOWY waż (z małymi otarciami od klucza na śrubie po instalacji...) prawie za DARMO, a ja zostałem z NEGATYWEM... i nic? Mogę się bronić jak głupek i odpowiedzieć na jego negatywa, ale to go przecież NIE USUNIE!

Ten system pozostawia kupujących zupełnie bezkarnych... mogą się czepić zupełnie wszystkiego... i bez zastanowienia z automatu wszystkim negatywy wystawiać... bo przecież co im szkodzi?

#1 - RaNGuN - 2018-02-22 13:55

No jest lipa...

Natomiast jeśli wystawił Ci negata to jeszcze możesz coś zrobić (choć możliwości z tego co pamiętam są niewielkie), natomiast jak wystawił Ci pozytywa i np. zero gwiazdek to pozamiatane;-)

Może pora się przenieść na eBay;-)

#2 - konku - 2018-02-22 14:13

Ja w proteście nie wystawiam komentarzy. I prowadzę korespondencję z Allegro na temat nowego systemu oraz zwiększenia niebezpieczeństwa oszustw z powodu ukrywania informacji o sprzedających, kupujących itd... Dla mnie to 1 mail na tydzień, a oni odpisują. Wink Cool

#3 - barwniak - 2018-02-22 17:00

Ja osobiście jestem za tym, aby sprzedający nie mógł wystawić negatywa kupującemu, jeśli spełnione zostały warunki płatności zawarte w aukcji przez sprzedającego.

Jest na Allegro możliwość wystawienia przez sprzedającego odpowiedzi na negatywny opis kupującego.

Do tej pory było tak, że jak kupujący wystawił negatywa, to mu sprzedający mimo, że wziął kasę z automatu walił negatywa.
Spotkały mnie takie niezasłużone automatyczne negatywy od sprzedających.

#4 - Jenot - 2018-02-22 17:46

@barwniak Chyba dawno na Allegro nie byłeś. Sprzedający nie wystawia już żadnych komentarzy, tylko kupujący. Sprzedający może co najwyżej odpowiedzieć na komentarz kupującego.
@VooDooMan Ja bym gościa zlał... odpowiedz na komentarz, jak załatwiłeś sprawę i po zawodach. Każdy kto przejrzy komentarze od razu zobaczy o co chodzi.

U mnie dzisiejsza sytuacja z Allegro (dla odmiany pozytywna) - kupiłem kabel za 12zł, przesyłka paczkomat za 9zł. Transakcja przedwczoraj wieczorem, wczoraj pojawił się numer przesyłki, status "przygotowana do nadania". Dzisiaj sprzedawca pisze mi, że bardzo przeprasza, że wczoraj nie wysłał, ale miał nieplanowaną wizytę w szpitalu, dzisiaj oczywiście wyśle, i proponuje mi zwrot kosztów przesyłki, i żebym nie wystawiał negatywa... może ja mieszkam na wsi i nie żyję tak szybko jak mróweczki w wielkich aglomeracjach, ale naprawdę są ludzie, którzy walą negatywami za to, że klient nie wysłał paczki w tym samym dniu co zakup? Odpisałem gościowi, żeby się nie wygłupiał i nie oddawał żadnych pieniędzy.

#5 - barwniak - 2018-02-22 18:47

Jenot wrote on 22. Feb 2018 at 17:46:
Sprzedający może co najwyżej odpowiedzieć na komentarz kupującego.

A co ja tu napisałem

barwniak wrote on 22. Feb 2018 at 17:00:
Jest na Allegro możliwość wystawienia przez sprzedającego odpowiedzi na negatywny opis kupującego.

#6 - barwniak - 2018-02-22 18:56

Ostatnio miałem taką sytuację.
Kupiłem jakieś zabawki na Allegro na gwiazdkę córce. Było to 21.11.2017.
Gość pisał, że wysyłka z Chin, że zwykle 2 tygodnie, miesiąc góra, a max termin 45dni roboczych.
Niestety, minęło 45 dni roboczych i nie doszło. Piszę co dalej, gość żeby jeszcze czekać, poczekałem jeszcze tydzień i nie doszło. Piszę do niego z prośbą o zwrot, minęło kilka dni, zwrot otrzymałem. Ale napisał, żebym dał znać jak paczka doszła. Kilka dni później w końcu doszła, ale nie to co zamawiałem. Piszę mu więc, a on żeby mu na adres w PL odesłać. Oczywiście na mój koszt. Wysłałem.
Z tego interesu, jestem 15zł w plecy i straciłem sporo czasu na maile i wysyłkę.

Jaki ja mam komentarz sprzedawcy wystawić?

#7 - MarianX - 2018-02-22 19:13

@barwniak
Jeśli nie odda 15zł to negatyw, dopłat nie było w umowie Smiley

Wszystko zależy od człowieka z którym handlujemy. Ze swojej strony mogę dopisać, niekoniecznie na temat. Jakiś czas temu kupiłem V2 na allegro ale że byłem daleko od miejsca zamieszkania napisałem czy mogę zapłacić za parę dni. Nie było problemu. Druga sprawa kupiłem płytę S7 z procem itp ale ne OLX, zadeklarowałem sprzedającemu że kupuję na 100%. Przed wysyłką do mnie, poszedł na pocztę i określił cenę wysyłki po czym napisał mi co i jak. Super sprawa. Trzeci przypadek, kupiłem również na OLX jakieś karty. Przychodzi paczka ale wszystko jest zabezpieczone jakby to było złoto. Piszę do sprzedawcy z podziękowaniami za szybką wysyłkę i chwalę sposób zapakowania. W odpowiedzi otrzymuję wiadomość w stylu:" Nie ma za co dziękować, traktuję kupujących tak jak sam chciałbym byc traktowany". Szacun

#8 - Kosiara - 2018-02-23 20:39

Coraz lepiej...
<brak linka>

#9 - Callahan - 2018-02-23 22:29

Klasyk