3dfx.pl :: 3dfx :: software :: GTA3 + Voodoo2 SLI 2x12MB

Tresci wiadomosci nie byly edytowane. Strona zostala wygenerowana maszynowo.

#0 - adalbert - 2016-04-12 01:36

Wie ktoś jak odpalić GTA3 z V2 w Win98SE? Próbowałem różnych sterowników, fastvoodoo, ale gra się nie włącza, pokazuje tylko że wymagane jest minimum 12MB pamięci wideo. W każdym razie taki komunikat jest gdy używam jako karty 2D zwykłego ARK2000PV z 2MB pamięci, zaś jak zamiast tego dam GeForce to po prostu uruchamia się gra wykorzystując GF jako główną kartę, nawet wtedy, gdy użyję 3DCC albo PowerStripa do ustawienia V2 jako domyślne. A testy DX7 i DX8 niby te Voodoo w dxdiag przechodzą. Z tymi zmodowanymi sterownikami sześcian kręci się jak szalony i widać tearing, znaczy się SLI działa Tongue

#1 - Neo - 2016-04-23 22:00

Szczerze wątpię, żeby GTA 3 odpaliło na V2. Może to wymaganie 12 MB dotyczy zunifikowanej pamięci, a Voodoo 2 ma zarezerwowane 4 MB na bufor ramki i po 4 MB na jednostkę TMU

#2 - adalbert - 2016-05-07 02:45

Udało mi się odpalić GTA3 i Vice City na laptopie z P3 700 i Ati Rage Mobility (pro) 128 8MB (coś tam zresztą już o tym pisałem) Tongue śmiga z 20 FPS. Wiem już jak wyłączyć powiadomienie o braku pamięci w GTA (zmiana jednego bitu hexedytorem). Coś tam kiedyś może z tym pokombinuję, ale szczerze mówiąc to ogólnie nie idzie mi coś odpalanie jakichkolwiek gier OpenGL albo DirectX na V1/V2. Niby obsługa tych rzeczy w sterownikach jest, ale jakoś tego nie ogarniam. Działają mi tylko rzeczy w Glide albo z MiniGL, a reszta po prostu próbuje się odpalić przez główną kartę.

#3 - Neo - 2016-05-07 16:06

Na tym Rage'u już pewnie masz teksturowanie AGP, więc pamięci graficznej jest dostępne więcej niż to co na karcie. Voodoo jednak dysponowały jedynie własną. Dla Voodoo 2 12 MB jest to 4 MB na bufor ramki i 8 MB na tekstury. Co prawda 3dfx-y sobie tekstury kompresują tak, że wchodzi ich więcej, ale pewnych granic nie przeskoczysz Wink Tak na marginesie, właśnie wyjąłem ze sprzętu Rivę 128 i wsadziłem Tridenta TVGA9000C ISA, żeby zmusić Jedi Knight Dark Forces 2 do używania Voodoo Wink

#4 - MarianX - 2016-05-07 20:51

GTA 3 poleci na bank na voodoo3 ale to i tak nie na wszystkich sterach. Na jakich sterach odpalasz?

#5 - Kosiara - 2018-01-01 23:14

MarianX wrote on 07. May 2016 at 20:51:
GTA 3 poleci na bank na voodoo3 ale to i tak nie na wszystkich sterach. Na jakich sterach odpalasz?

Z Ciekawości sprawdziłem i na V3 3000 nie ruszyło. Komunikat 12MB. Na jakich sterach ruszy? Jestem ciekaw jak będzie działać.

#6 - MarianX - 2018-01-02 07:24

Widziałem kiedyś rozpiskę sterowników i ze wszystkich sprawdzonych działała tylko jedna wersja i chyba nie były to ostatnie

#7 - MarianX - 2018-01-03 07:35

Znalazłem. O to właśnie chodziło
<brak linka>

#8 - Kosiara - 2018-01-03 19:47

O dzięki zaraz lecę sprawdzić.

#9 - Kosiara - 2018-01-04 11:40

Sprawdziłem faktycznie gra ruszyła. Jakość obrazu marna a płynność fatalna 10-21 fps.
Konfig: PIII 700@900, 512 MB, V3 3000 Undecided Ciekawe jak na V5 działa

#10 - MarianX - 2018-01-04 17:30

No i git. Na jakich ustawieniach grałeś?

#11 - Kosiara - 2018-01-04 23:03

Ciekawe czy z lepszym procesorem gra stałby się płynna.

#12 - sajmon - 2018-01-04 23:05

gdzie się włącza fps?

#13 - Kosiara - 2018-01-04 23:09

Program Fraps 1.9D działa dobrze pod Win98

#14 - MarianX - 2018-01-05 07:30

Minimum do gry to P3-450 a zalecany jest chyba 700 więc obstawiam że OC voodoo3 da więcej niż lepszy proc Smiley

#15 - Kosiara - 2018-01-05 09:45

Niestety moja sztuka jest marna pod tym względem. Nawet z zegarami 3500 (183/183) nie chce działać. Wentylator juz mam założony.

#16 - Neo - 2018-01-05 11:27

Tylko czy to minimum to nie jest dla kart z T&L Wink

#17 - MarianX - 2018-01-05 17:46

Przypominam sobie że na TNT2 chodziło to trochę lepiej ale nie na minimum detali, pewnie chodzi o niedoskonałości architektury V3

@Neo
Chyba nie, w readme jest P3 + 16 MB grafika jako minimum o T&L nie wspomina

#18 - szu - 2019-01-26 17:48

Ja w 2002r miałem Athlona XP1700+ i gf3ti200 i gra chodziła świetnie. Kolega miał durnia 900 i gf2mx400 i grał w niskich rozdzielczościach, dobrze to nie wyglądało a i klatkowania obrazu się zdarzały.

#19 - forteller - 2019-01-26 18:37

Przeszedłem GTA3 na TNT2 M64 tuż po premierze tej gry. W drugim mieście zdarzały się spadki do 4fps, ogólnie to jedna z tych historii, gdzie człowiek po latach zastanawia się jak mógł grać w ten sposób Wink

GF2MX pozwala grać w miarę płynnie na niskich ustawieniach pod warunkiem że jest conajmniej SDR 128-bit / DDR 64bit. Na R7500 podobnie. Żeby gra jednak jakoś działała, trzeba conajmniej GF3Ti200 - tu już można spokojnie zapodać 1024x768 i wysokie ustawienia dystansu.

Jeśli chodzi o procesory, to cokolwiek od Pentium III 1000 wzwyż będzie w porządku. Na kompie z 693A i P3 1000/133 właśnie, miałem spadki poniżej 20fps przez procesor, ale ta platforma była wyjątkowo wolna. K6 w jakiejkolwiek formie jest sporo za wolny.

Ogólnie, w momencie premiery to był killer kart graficznych i przyjemna oprawa oraz otwarty świat nie rekompensowały tego. Vice City miało dużo mniejsze wymagania, a miało parę efektów więcej. Nawet San Andreas chodziło lepiej na GF2MX niż GTA3.

Jest jeszcze patch do usuwania gazet z ziemi i paru innych pierdół. Trochę przyspiesza, ale cudów nie ma.

#20 - kazeobi - 2019-01-26 20:40

Ja nie wiem, jak na matroksie g400, p3 500mhz i 128 mb ram udało mi sie grać w gta 3 Smiley

#21 - forteller - 2019-01-26 21:38

G400 jest szybszy od TNT2 M64 Wink

#22 - kazeobi - 2019-01-26 21:53

Przepraszam, G450, który chyba jest wolniejszy...

#23 - forteller - 2019-01-26 22:18

Od M64 nie, od G400 - tak Smiley

#24 - Bosman - 2019-01-27 16:54

Z tego co pamiętam to u mnie na Celeronie 800 @1100 256mb RAM i radku 7500LE 64mb to GTA III średnio chodziło. Czasami to mocno się przycinło, ale to wina tego okrojonego radka zapewne Tongue

#25 - forteller - 2019-01-27 21:06

7500LE jak GF2MX - w tylu wariantach pamięci występował, że może być kartą zupełnie wolną, albo przyzwoicie szybką Wink